دانلود تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن همراه با هدیه ویژه پاورپوینت!
یک پیشنهاد بینظیر برای شما!
با دریافت فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن، یک پاورپوینت حرفهای و جذاب را کاملاً رایگان از ما هدیه بگیرید.
چرا تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن بهترین انتخاب شماست؟
- 69 صفحه استاندارد: فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن شامل 69 صفحه منظم و آماده استفاده است.
- مورد تأیید علمی: فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن بر اساس استانداردهای دانشگاهی تدوین شده و برای پروژههای علمی مناسب است.
- طراحی بینقص: فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن با ساختاری مرتب و منظم طراحی شده که کار با آن را آسان میکند.
- هدیه رایگان: همراه با تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن، یک پاورپوینت شکیل و حرفهای نیز به شما تقدیم میشود.
- آماده ارائه: تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن و پاورپوینت هدیه بهگونهای طراحی شدهاند که بدون نیاز به ویرایش، برای جلسات و ارائهها آماده باشند.
- مطالب بهروز و مفید: محتوای علمی تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن بهگونهای تدوین شده که فهم مطالب را برای شما آسانتر کند.
- قابلیت ویرایش آسان: فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن بهراحتی قابل تغییر و سفارشیسازی است.
- تضمین کیفیت: کیفیت تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن و پاورپوینت هدیه تضمینشده است و پشتیبانی کامل ارائه میشود.
بخشی از متن تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن :
بخشی از فهرست مطالب تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن
2-1-1- مقدمه
2-1-2- افسردگی
2-1-2-1- افسردگی چیست
2-1-2-2- اصطلاح افسردگی
2-1-2-3- ملاکهای تشخیصی حملهافسردگی اساسی DSMIV
2-1-2-4- نشانه های افسردگی
2-1-2-5- طبقه بندی
2-1-2-6- شیوع
2-1-2-7- نظریه های افسردگی
2-1-2-7-1- عوامل بیولوژیک
2-1-2-7-2- نظریه های روانکاوی
2-1-2-7-3- رویکرد شناختی بک
2-1-2-7-4- نظریه درمان عقلانی ـ عاطفی (الیس)
2-1-2-7-5ـ نظریه های یادگیری
2-1-2-7-6ـ رویکرد پردازش اطلاعات
2-1-2-7-7ـ نظریه اسناد
2-1-2-7-8-تفاوت افسردگی کودکان و بزرگسالان
2-1-3- فراشناخت
2-1-3-1- تعریف فراشناخت
2-1-3-2- مدل فراشناختی اختلالات روانشناختی:
2-1-3-3- متغیرهای فراشناخت از دیدگاه ولز
2-1-3-4- نظریه بروئر
2-1-4- افکار ناکارآمد
2-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در ایران و جهان
2-2-1- پیشینه پژوهش ها در داخل کشور
2-2-2- پیشینه پژوهش ها در خارج کشور
2-3- جمع بندی
فهرست منابع
بخشی از منابع و مراجع تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن
محمد امینی ،زرار (1386) بررسی رابطه باور های فراشناختی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر شهرستان اشنویه . فصلنامه نوآوری های آموزشی . ش 19 سال ششم
هاوتون، کیت و دیگران، رفتار درمانی شناختی: راهنمای کاربردی در درمان اختلال های روانی. 1942، (ترجمه: قاسم زاده، حبیب اله)، انتشارات ارجمند، تهران، 1382
ولمن، بنجامین(1375). اختلالات روان تنی، ترجمه بهمن نجاریان و محسن دهقانی. چاپ اول. انتشارات رشد: تهران
یوسفی، زهرا، بهرامی، فاطمه و محرابی، حسین علی. نشخوار فکری: آغاز و دوام افسردگی. مجله علوم رفتاری، دوره 2، شماره 1، 1387
ابوالقاسمی ،عباس . نریمانی ،محمد (1378)آزمودنی های فراشناختی .اردبیل .نشر نوید اسلام
بایفر ،ورا (1953)استرس و روش های مقابله . ترجمه آزاده افروز . تهران . نشر فرهنگ اسلامی
جان ،گلاور (1377)روان شناسی شناختی شناختی برای معلمان .ترجمه علینقی خرازی . مرکز نشر دانشگاهی
داکرل ،جولی (1376)رویکرد شناختی به مشکلات یادگیری کودکان .ترجمه عبدالجواد احمدی ،تهران . انتشارات رشد
Hermans D, Martens K, De Cort K, Pieters G, Eelen P. Reality monitoring and meta-cognitive beliefs related to cognitive confidence in obsessive-compulsive disorder. Behav Res Ther 2003; 41(4): 383-
Hersen, M., & Turner, S. M. (2003). Adult psychopathology and Diagnosis (4th). NJ: Wiley & Sons
Kenny MA, Williams JM. Treatment-resistant depressed patients show a good response to Mindfulness-based Cognitive Therapy. Behav Res Ther 2007; 45(3): 617-
Kaplan HI, Sadock BJ. Synopsis of psychiatry: behavioral sciences, clinical psychiatry. 9th New York: Williams & Wilkins;
Wells A. Major depressive disorder. In: Wells A, editor. Meta-cognitive therapy for aتحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آنiety and depression. New York: Guilford Press;
Wlls A, Cartwright-Hatton S. A short form of the metacognitions questionnaire: properties of the MCQ 30. Behav Res Ther 2004; 42(4): 385 – 96
Wells A. Emotional disorders and met cognition: innovative cognitive therapy. New York: John Wiley & Sons;
1-2-1- مقدمه
افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات حیطه سلامت روان در جهان و علائم افسرده ساز رایج ترین شکایت نوجوانان می باشد (ایوارسون[1] و همکاران، 2006)
آرون بک، یک الگوی شناختی از افسردگی ارائه داده است. وی مؤلفه آسیب پذیری را به عنوان نگرش ناکارآمد (اعتقاد و باور غیر منطقی) مفهوم سازی نمود. نگرش های ناکارآمد به عنوان عامل زمینه ساز در شروع دوره های افسردگی به صورت مستقیم و یا به عنوان یک عامل آسیب پذیری تحت شرایط فشارزای محیطی تلقی شده است (وایسمن، بک و لم[2]، 1998؛ به نقل از ابراهیمی،1387)
این افکار منفی شامل نیاز به کمال در دستیابی به هدف و تأیید دائمی به وسیله دیگران، فرد را در بزرگترین عامل خطر برای افسردگی تحت شرایط خاص قرار می دهد. به نظر می رسد که از طریق تعامل با حوادث استرس زای زندگی، افکار ناکارآمد می توانند ماشه چکان وقوع نشانه های جسمانی، عاطفی و انگیزشی افسردگی شوند (بک و همکاران، 1976؛ به نقل از لیو)
محدودیت های موجود در روش های محتوا – محور در الگوهای شناختی، مفهوم سازی یک چارچوب جدید از فرایندهای شناختی را با عنوان الگوی عملکرد اجرایی خود تنظیمی پیشنهاد می کنند که بر نقش فراشناخت تأکید دارند (ولز و متیوز، 1994؛ به نقل از حسینی،1388). ولز، فراشناخت را جنبه ای از سازمان پردازش اطلاعات می داند که به تنظیم، تفسیر، ارزیابی و مدیریت محتوا و فرایندهای سازمان خود می پردازد
رویکرد فراشناختی بر این باور است که افراد به این دلیل در دام ناراحتی های هیجانی گرفتار می شوند که فراشناخت آنها به الگوی خاصی از پاسخ دهی به تجربه های درونی منجر می شود که موجب تداوم هیجان منفی و تقویت باورهای منفی می شود. در این نظریه، فراشناخت عامل سببی عمومی در پیش بینی ایجاد دامنه وسیعی از بیماری های روانشناختی است (ولز، 2000؛ به نقل از ییلماز[3])
فراشناخت یک مفهوم چند وجهی است. این مفهوم در برگیرنده ی دانش، فرآیندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل میکنند . اغلب نظریه پردازان بین دو جنبه از فراشناخت، یعنی باورهای فراشناختی و نظارت فراشناختی تمایز قایل شده اند. دانش فراشناختی، اطلاعاتی است که افراد در مورد شناخت خود و راهبردهای یادگیری دارند که این راهبردها بر آن ها اثر میگذارد. نظارت فراشناختی به دامنه هایی از کارکردهای اجرایی نظیر توجه ، کنتر ل، برنامه ریزی و تشخیص خطاها در عملکرد اشاره دارد (ولز[4]،2000)
مطالب این فصل در چهار بخش تنظیم گردیده است. مطالب بخش اول مروری است اجمالی بر مفهوم افسردگی، نظرات و مدلهای ارائه شده پیرامون آن و ; مطالب بخش دوم مروری است اجمالی بر مفهوم افکارناکار آمد ، اهداف، اصول، ملاک ها و ; مطالب بخش سوم نیز مروری است برفراشناخت و مولفه های آن،در بخش پایانی پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع در داخل و خارج از کشور ارائه شده است
2-1-2- افسردگی
2-1-2-1- افسردگی چیست
افسردگی نوعی اختلال روانی است که در آن خلق شخص آشفته میشود. چون افسردگی، اغلب مورد درمان قرار نمیگیرد پزشکان از تعداد واقعی افراد مبتلا به افسردگی اطلاع ندارند. با این حال، آنها میدانند که تعداد افراد افسرده کم نیستند در واقع، افسردگی به قدری متداول است که گاهی از آن به عنوان سرماخوردگی روانی یاد میشود (گنجی،1387)
2-1-2-2- اصطلاح افسردگی
اصطلاح افسردگی اغلب برای بیان اندوه عمیق به کار میرود. تقریباً همه افراد زمانی دچار غم و غصه شدهاند، اما کسانی که بیماری افسردگی دارند دلسردی و نومیدی شدیدی تجربه میکنند که مدت زیادی طول میکشد و معمولاً با زندگی خانوادگی، شغلی یا موقعیتهای اجتماعی آنها تداخل پیدا میکند
اگر افسردگی عمده درمان نشود میتواند خطرناک باشد. افکار خودکشی جزء جداییناپذیر این بیماری است. هر چند که افراد مبتلا به افسردگی عمیق به ندرت نیروی کافی برای خودکشی دارند با کم شدن افسردگی احتمال بیشتری وجود دارد که اقدام به خودکشی کنند. افسردگی درمان نشده عمدهترین عامل خودکشی میباشد.افسردگی یکی از اختلالات عمده دوره نوجوانی و جوانی است
افسردگی از زمانهای قدیم در نوشته ها آمده است و توصیفهایی از آنچه ما امروزه اختلالات خلقی می خوانیم دربسیاری از مدارک طبی قدیم وجود دارد . داستان عهد عتیق شاه سائول و داستان خودکشی آژاکس در ایلیاد هومر ، هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف کرده اند . حدود 450 سال قبل از میلاد ، بقراط اصطلاح مانی و ملانکولی را برای توصیف اختلالات روانی بکار برد . در حدود 100 سال قبل از میلاد کورتیلوس سلسوس در کتاب De Medicina افسردگی را ناشی از صفرای سیاه معرفی نمود . این اصطلاح را پزشکان دیگر از جمله ارسطو (120 تا 180 سال بعد از میلاد ) و جالینوس ( 129 تا 199 سال بعد از میلاد ) نیز بکار بردند . در قرون وسطی طبابت در ممالک اسلامی رونق داشت و رازی و ابن سینا و پزشک یهودی ،میموند ، ملانکولی را بیماری مشخص تلقی می نمودند . در سال 1854 ژان پیرفالر حالتی را توصیف نمود و آن را جنون ادواری نامید
امیل کرپلین در سال 1986 بر اساس معلومات روانپزشکان فرانسوی و آلمانی ، مفهوم بیماری مانیک دپرسیو راشرح داد که شامل اکثر ملاکهای تشخیصی است که امروزه روانپزشکان برای تشخیص این بیماری از آنها استفاده می کنند . کرپلین همچنین نوع خاصی از افسردگی را به نام « افسردگی رجعتی » که پس از یائسگی در زنها و در اواخر بزرگسالی در مردها شروع می شود را شرح داد ( پورافکاری، 1386)
[1] Ivarsson
[2] lam
[3] Yilmaz
[4] Wells
چرا فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن بهترین انتخاب برای ارائههای شماست؟
در دنیای رقابتی امروز، یک ارائه حرفهای میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. **فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن** ابزاری ایدهآل برای نمایش محتوای شما به روشی استاندارد، زیبا و جذاب است. با استفاده از تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن، میتوانید تأثیری عمیق بر مخاطبان خود بگذارید و پیام خود را به شکلی کاملاً حرفهای منتقل کنید.
ویژگیهای برتر فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن:
- طراحی بینظیر: تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن با دقت و ظرافت طراحی شده تا تمامی نیازهای شما برای ارائههای تخصصی را برآورده کند.
- ساختار سازمانیافته: محتوای تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن به گونهای مرتب شده است که انتقال مفاهیم را ساده و موثر میسازد.
- جلوههای بصری خیرهکننده: استفاده از گرافیکهای مدرن و رنگبندی حرفهای، تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن را به انتخابی جذاب و متفاوت تبدیل کرده است.
- قابلیتهای متنوع: تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن برای جلسات کاری، پروژههای دانشگاهی و حتی آموزش به بهترین شکل قابل استفاده است.
- ویرایش آسان: تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن انعطافپذیری بالایی دارد و شما میتوانید به راحتی آن را بر اساس نیازهای خود شخصیسازی کنید.
چگونه با تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن بهترین ارائه را داشته باشید؟
فقط کافی است تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن را دانلود کنید و بلافاصله از طراحی آماده آن استفاده کنید. ساختار حرفهای و استاندارد این فایل به شما کمک میکند تا بدون صرف زمان اضافی، اسلایدهای جذابی برای ارائههای خود آماده کنید.
تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن برای تمامی کاربران:
فرقی نمیکند دانشجو هستید، معلم یا متخصص؛ تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن ابزار مناسبی برای ارائه محتوای شما به روشی حرفهای است. این فایل با صرفهجویی در وقت، کیفیت ارائه شما را بهبود میبخشد و تأثیرگذاری بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد میکند.
تضمین کیفیت و پشتیبانی:
تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن براساس بازخورد کاربران واقعی طراحی شده و تمامی نیازهای شما را در نظر گرفته است. تیم ما کیفیت این محصول را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی کامل ارائه میدهد.
همین حالا فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن را دریافت کنید:
اگر به دنبال تجربه یک ارائه متفاوت و حرفهای هستید، تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن بهترین گزینه برای شماست. این فرصت را از دست ندهید و با چند کلیک ساده، فایل تحقيق افسردگي، افکارناکار آمد و فراشناخت و مفهوم و نظريه ها و مدلهاي آن را دانلود کنید و ارائهای بینظیر داشته باشید.
شماره پشتیبانی برای ارسال اس ام اس : 09054791747