ارائهی پاورپوینت آيه 18 الرعد – تجربهای خاص و متمایز!
پاورپوینتی حرفهای و متفاوت:
فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد شامل 75 اسلاید جذاب و کاملاً استاندارد است که برای چاپ یا ارائه در PowerPoint آماده شدهاند.
ویژگیهای برجسته فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد:
- طراحی خلاقانه و حرفهای: فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد به شما این امکان را میدهد که مخاطبان خود را با یک طراحی خیرهکننده جذب کرده و پیام خود را به بهترین شکل انتقال دهید.
- سادگی در استفاده: اسلایدهای پاورپوینت آيه 18 الرعد به گونهای طراحی شدهاند که استفاده از آنها بسیار آسان باشد و نیاز به تنظیمات اضافی نداشته باشید.
- آماده برای ارائه: تمامی اسلایدهای پاورپوینت آيه 18 الرعد با کیفیت بالا و بدون نیاز به ویرایش، آماده استفاده هستند.
کیفیت تضمینشده با دقت بالا:
فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد با رعایت بالاترین استانداردهای طراحی تولید شده است. بدون نقص یا بهمریختگی، تمامی اسلایدها آماده برای یک ارائه بینقص و حرفهای هستند.
نکته مهم:
هرگونه تفاوت احتمالی در توضیحات ممکن است به دلیل نسخههای غیررسمی باشد. نسخه اصلی پاورپوینت آيه 18 الرعد با دقت و حرفهای تنظیم شده است.
همین حالا فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد را دانلود کنید و ارائهای حرفهای و تأثیرگذار داشته باشید!
بخشی از متن پاورپوینت آيه 18 الرعد :
محتویات
1 ترجمه های فارسی
2 ترجمه های انگلیسی(English translations)
3 معانی کلمات آیه
4 تفسیر آیه
5 پانویس
6 منابع
ترجمه های فارسی
آنان که دعوت حق را اجابت کرده و به خدا ایمان آوردند بر آنها بهترین پاداش و خوشترین زندگانی است، و آنان که اجابت نکردند اگر مالک همه آنچه در روی زمین است باشند هر آینه آن را فدای آسایش خود کنند (مگر از عذاب برهند و هرگز نجات نیابند)، آنها را حساب سخت و جایگاه دوزخ باشد که بسیار بد آرامگاهی است.
برای آنان که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند، بهترین سرانجام است؛ و آنان که دعوت او را پاسخ نگفتند، اگر مالک دو برابر همه آنچه روی زمین است باشند، بی تردید آن را برای رهایی خود از عذاب خواهند داد؛ آنان را حساب سختی است، و جایگاهشان دوزخ است، و دوزخ بد بستری است.
براى كسانى كه پروردگارشان را اجابت كردهاند پاداش بس نیكوست. و كسانى كه وى را اجابت نكردهاند، اگر سراسر آنچه در زمین است و مانند آن را با آن داشته باشند، قطعاً آن را براى بازخرید خود خواهند داد. آنان به سختى بازخواست شوند و جایشان در دوزخ است و چه بد جایگاهى است.
براى آنان كه دعوت پروردگارشان را پذیرفتند پاداش نیكویى است. و كسانى كه دعوت او را نپذیرفتهاند، اگر هر آنچه را كه بر روى زمین است و همانند آن را داشته باشند، آن را فدا دهند. آنان به سختى بازخواست خواهند شد و مكانشان جهنّم است و بد جایگاهى است.
برای آنها که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند، (سرانجام و) نتیجه نیکوتر است؛ و کسانی که دعوت او را اجابت نکردند، (آنچنان در وحشت عذاب الهی فرو میروند، که) اگر تمام آنچه روی زمین است، و همانندش، از آن آنها باشد، همه را برای رهایی از عذاب میدهند! (ولی از آنها پذیرفته نخواهد شد!) برای آنها حساب بدی است؛ و جایگاهشان جهنم، و چه بد جایگاهی است!
ترجمه های انگلیسی(English translations)
For those who answer [the summons of] their Lord there shall be the best [of rewards]. But those who do not answer Him, even if they possessed all that is on the earth and as much of it besides, they would surely offer it to redeem themselves with it. For such there shall be an adverse reckoning, and their refuge shall be hell, and it is an evil resting place.
For those who respond to their Lord is good; and (as for) those who do not respond to Him, had they all that is in the earth and the like thereof with it they would certainly offer it for a ransom. (As for) those, an evil reckoning shall be theirs and their abode is hell, and evil is the resting-place.
For those who answered Allah”s call is bliss; and for those who answered not His call, if they had all that is in the earth, and therewith the like thereof, they would proffer it as ransom. Such will have a woeful reckoning, and their habitation will be hell, a dire abode.
For those who respond to their Lord, are (all) good things. But those who respond not to Him,- Even if they had all that is in the heavens and on earth, and as much more, (in vain) would they offer it for ransom. For them will the reckoning be terrible: their abode will be Hell,- what a bed of misery!
معانی کلمات آیه
استجابوا: اجابت و استجابت: جواب دادن و قبول كردن.
حسنى: مؤنث احسن است، پیوسته وصف آید. مثل : «المثوبه الحسنى».
لافتدوا: فدیه: عوض و فداء. «لافتدوا» : البته عوض مى دهند.
مهاد: مهد: آماده كردن. مهاد: آماده شده.[1]
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
لِلَّذِینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمُ الْحُسْنى وَ الَّذِینَ لَمْ یَسْتَجِیبُوا لَهُ لَوْ أَنَّ لَهُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً وَ مِثْلَهُ مَعَهُ لَافْتَدَوْا بِهِ أُولئِكَ لَهُمْ سُوءُ الْحِسابِ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمِهادُ «18»
براى كسانىكه پروردگارشان را اجابت كردند نیكوترین (پاداش) است. ولى كسانىكه (دعوت) او را نپذیرفتند، اگر هر آنچه در زمین است و مانند آن را با آن داشته باشند، قطعاً حاضرند آن را (براى رهایى خود از عذاب) فدیه بدهند، آنانند كه برایشان حساب سختى است و جایگاهشان دوزخ است و چه بد جایگاهى است.
جلد 4 – صفحه 335
نکته ها
از قرآن استفاده مىشود، در قیامت براى مردم چند نوع حساب وجود دارد:
1. گروهى حساب آسان دارند. «حِساباً یَسِیراً» «1»
2. عدهاى سخت ودقیق حسابرسى مىشوند. «حِساباً شَدِیداً» «2»، «سُوءُ الْحِسابِ» مراد از «سُوءُ الْحِسابِ» دقّت در حساب است.
3. بعضى بىحساب به دوزخ مىروند و نیازى به محاكمه و میزان ندارند. «فَلا نُقِیمُ لَهُمْ یَوْمَ الْقِیامَهِ وَزْناً» «3»
4. گروهى بىحساب به بهشت مىروند. «إِنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ» «4»
طبق آنچه از روایات و احادیث متعدّد به دست مىآید، كسانىكه با مردم به عفو و رحمت برخورد كنند، حسابشان آسان و كسانىكه با مردم به سختى و دقت شدید عمل نمایند حسابشان سخت خواهد بود. افراد مشرك بىحساب به دوزخ و اهل صبر هم بىحساب به بهشت خواهند رفت. «5»
در قرآن استجابت طرفینى است، یعنى اگر مردم انتظار استجابت از خداوند را دارند باید دعوت خداوند را اجابت كنند، «اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما یُحْیِیكُمْ» «6» هرگاه خدا و رسول، شما را بسوى مكتب حیات بخش مىخوانند، پاسخ مثبت دهید تا خدا نیز دعاى شما را اجابت فرماید. «فَاسْتَجَبْنا لَهُ» «7»، «فَاسْتَجابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ» «8»
بحثى پیرامون دعوت:
مسئله دعوت را مىتوان از ابعاد گوناگونى مورد بحث و توجّه قرار داد:
1. دعوت كنندگان: دعوت كنندگان به حق:
الف: انبیا. «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ» «9»، «وَ الرَّسُولُ یَدْعُوكُمْ» «10»، «داعِیاً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ» «11»
«1». انشقاق، 8.
«2». طلاق، 8.
«3». كهف، 105.
«4». زمر، 10.
«5». تفصیل انواع حساب در كتاب معاد، اثر مؤلّف آمده است.
«6» انفال 24.
«7» انبیاء
«8» آل عمران 195
«9» یوسف 108
«10» آل عمران 153.
«11» احزاب 46.
جلد 4 – صفحه 336
ب: مؤمنان: «وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ» «1»
ج: جنّ: «یا قَوْمَنا أَجِیبُوا داعِیَ اللَّهِ» «2»
امّا دعوت كنندگان به باطل:
الف: پیشوایان كفر: «أَئِمَّهً یَدْعُونَ إِلَى النَّارِ» «3»
ب: شیطان: «كانَ الشَّیْطانُ یَدْعُوهُمْ» «4»، «ما كانَ لِی عَلَیْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُكُمْ» «5»
ج: مشركان: «أُولئِكَ یَدْعُونَ إِلَى النَّارِ» «6»
2. موضوع دعوت:
الف: حیات. «دَعاكُمْ لِما یُحْیِیكُمْ» «7» ب: راه مستقیم. «لَتَدْعُوهُمْ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ» «8» ج: مغفرت. «وَ اللَّهُ یَدْعُوا إِلَى الْجَنَّهِ وَ الْمَغْفِرَهِ» «9»
د: بهشت. «وَ اللَّهُ یَدْعُوا إِلى دارِ السَّلامِ» «10» ه: نجات. «أَدْعُوكُمْ إِلَى النَّجاهِ» «11»
3. برخورد مخالفان:
الف: تهمت: ساحر؛ «إِنَّ هذا لَساحِرٌ عَلِیمٌ» «12» شاعر؛ «بَلْ هُوَ شاعِرٌ» «13»
كاهن؛ «فَما أَنْتَ بِنِعْمَهِ رَبِّكَ بِكاهِنٍ» «14» مجنون؛ «وَ یَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ» «15»
كاذب؛ «لَنَظُنُّكَ مِنَ الْكاذِبِینَ» «16» سلطه طلب؛ «یُرِیدُ أَنْ یَتَفَضَّلَ عَلَیْكُمْ» «17»
ب: تهدید. لَرَجَمْناكَ «18»، أَوْ یَقْتُلُوكَ … «19»
ج: تحقیر. أَ هذَا الَّذِی … «20»
د: شك. «أَ تَعْلَمُونَ أَنَّ صالِحاً مُرْسَلٌ مِنْ رَبِّهِ» «21»
ه: توطئه وجنگ. «وَ إِذْ یَمْكُرُ بِكَ الَّذِینَ كَفَرُوا لِیُثْبِتُوكَ أَوْ یَقْتُلُوكَ أَوْ یُخْرِجُوكَ» «22»
«1» آل عمران 104
«2» احقاف 31.
«3» قصص 41
«4» لقمان 21
«5» ابراهیم 22
«6» بقره 221
«7» انفال 24
«8» مومنون 73.
«9». بقره، 221.
«10». یونس، 25.
«11». غافر، 41.
«12». اعراف، 109.
«13». انبیاء، 5.
«14». طور، 29.
«15». قلم، 51.
«16». اعراف، 66.
«17». مؤمنون، 24.
«18». هود، 91.
«19». انفال، 30.
«20». انبیاء، 36.
«21». اعراف، 75.
«22». انفال، 30.
جلد 4 – صفحه 337
4. انگیزهها و عوامل عدم پذیرش:
الف: تقلید. ب: تعصب. ج: تكبر.
د. هواى نفس. «فَإِنْ لَمْ یَسْتَجِیبُوا لَكَ فَاعْلَمْ أَنَّما یَتَّبِعُونَ أَهْواءَهُمْ» «1»
5. پاداش پذیرش:
الف: اجر. «وَ یَزِیدُهُمْ مِنْ فَضْلِهِ» «2»
ب: حیات. «دَعاكُمْ لِما یُحْیِیكُمْ» «3»
ج: حُسنى. «لِلَّذِینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمُ الْحُسْنى» «4»
پیام ها
1- بهترینها در انتظار مؤمن است. «الْحُسْنى»
2- باز خرید و فدیه در روز قیامت وجود ندارد. «لَافْتَدَوْا بِهِ»
3- قبولى دعوت خداوند، باید از روى میل و رغبت باشد. «اسْتَجابُوا»
«1». قصص، 50.
«2». نساء، 173.
«3». انفال، 24.
«4». رعد، 18.
تفسیر اثنی عشری (حسینی شاه عبدالعظیمی)
لِلَّذِینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمُ الْحُسْنى وَ الَّذِینَ لَمْ یَسْتَجِیبُوا لَهُ لَوْ أَنَّ لَهُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً وَ مِثْلَهُ مَعَهُ لافْتَدَوْا بِهِ أُولئِكَ لَهُمْ سُوءُ الْحِسابِ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمِهادُ «18»
لِلَّذِینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمُ: براى كسانى كه اجابت كنند دعوت پروردگارشان را به قبول ایمان و تصدیق به قرآن و عمل به اركان. الْحُسْنى:
بهشت باشد یا حالت حسنهاى كه از نیل به ثواب عظمى حاصل آید. اهل معانى فرموده: «حسنى» منفعت بزرگى است كه خالى از شوائب كدرت و ضرر و نقص و مقرون به اجلال و تعظیم و دوام باشد، این نصیب و بهره صلحا و اتقیا است.
اما احوال اشقیا: وَ الَّذِینَ لَمْ یَسْتَجِیبُوا لَهُ: و آنانكه اجابت ننمودند دعوت پروردگار را، یعنى از فرمان حق سر پیچى نموده، بر مخالفت و كفر و عناد اصرار ورزیدند، حال آنها روز قیامت چنین باشد كه: لَوْ أَنَّ لَهُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً: اگر بر فرض ایشان را باشد آنچه در روى زمین است بتمامه و به ملك آنان در آید. وَ مِثْلَهُ مَعَهُ: و مثل ملك زمین هم با او باشد، یعنى دو مقابل كلیّه روى زمین را مالك بود. لَافْتَدَوْا بِهِ: قرار دهد فدائى خود و بخواهند خویشتن
جلد 6 – صفحه 366
را از عذاب سبحانى بازخرند، هر آینه پذیرفته نخواهد شد. این غایت نومیدى كفار و تهدید از این بلیغتر ممكن نیست.
نوع دوم عذاب آنها: أُولئِكَ لَهُمْ سُوءُ الْحِسابِ: 1- آن جماعت كفار و مخالفین فرمان حضرت قهار، براى ایشان است بدى حساب كه مناقشه كنند و مسامحه روا ندارند و هیچ فروگذار ننمایند. 2- محاسبه شوند به توبیخ و تقریع بر خلاف مؤمن كه حساب به آسانى از او شود. 3- آنكه حسنهاى از ایشان قبول نشود و سیئهاى از آنها آمرزیده نگردد. این از حضرت صادق علیه السّلام مروى است. «1» یا بد جزائى دارند. تسمیه جزاء به حساب به اعتبار اعطاء حق است به مستحق در آن.
نوع سوم از عذاب آنها: وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمِهادُ: و جا و بازگشت ایشان جهنم باشد و بد بستر و فراشى است براى نفوس آنان. جهنم را «مهاد» فرموده به سبب آنكه آرامگاه و قرارگاه كفار خواهد بو
چرا پاورپوینت آيه 18 الرعد بهترین انتخاب برای ارائههای شماست؟
در دنیای رقابتی امروز، ارائهای جذاب و حرفهای میتواند تأثیر بزرگی در جلب توجه مخاطبان داشته باشد. فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد با طراحی منظم، زیبا و استاندارد به شما کمک میکند تا محتوای خود را به شیوهای خیرهکننده و اثرگذار ارائه دهید. این فایل با جزئیات دقیق و ساختار حرفهای، ابزاری مطمئن برای موفقیت در ارائههای شماست.
ویژگیهای برتر فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد:
- طراحی بینقص و خلاقانه: تمام جزئیات پاورپوینت آيه 18 الرعد با دقت طراحی شدهاند تا نیازهای ارائههای تخصصی شما را برآورده کند.
- ساختاری ساده و منظم: محتوا در پاورپوینت آيه 18 الرعد به گونهای سازماندهی شده که بهراحتی خوانده شود و مفاهیم به صورت شفاف انتقال یابد.
- جلوههای بصری منحصربهفرد: استفاده از رنگهای هماهنگ و گرافیکهای حرفهای، فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد را از سایر فایلها متمایز میکند.
- کاربرد گسترده: پاورپوینت آيه 18 الرعد برای جلسات کاری، پروژههای علمی و حتی تدریس بسیار مناسب است.
- امکان ویرایش آسان: پاورپوینت آيه 18 الرعد به شما اجازه میدهد تغییرات دلخواه خود را با سرعت و سهولت اعمال کنید.
چطور با پاورپوینت آيه 18 الرعد بهترین نتیجه را کسب کنید؟
برای داشتن یک ارائه حرفهای و بدون نقص، کافی است پاورپوینت آيه 18 الرعد را دانلود کرده و به کار ببرید. این فایل آماده به شما امکان میدهد که تنها با چند کلیک ساده، اسلایدها را مطابق نیاز خود تغییر دهید و از طراحی حرفهای آن بهرهمند شوید.
انتخابی عالی برای همه کاربران:
فرقی نمیکند که دانشجو، مدرس یا متخصص باشید؛ پاورپوینت آيه 18 الرعد به شما کمک میکند تا محتوای خود را به شکلی ساده و حرفهای ارائه دهید. با صرفهجویی در زمان، کیفیت ارائه شما ارتقا مییابد و مخاطبان تحت تأثیر قرار میگیرند.
چرا به ما اعتماد کنید؟
پاورپوینت آيه 18 الرعد با توجه به نیازهای واقعی کاربران طراحی شده است. تیم ما با بررسی بازخوردها محصولی ارائه کرده که از نظر محتوا و طراحی بینقص است. ما تضمین میکنیم که فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد شما را ناامید نخواهد کرد و در صورت نیاز، پشتیبانی کامل ارائه میدهیم.
همین حالا فایل پاورپوینت آيه 18 الرعد را دانلود کنید:
اگر به دنبال ارائهای متمایز، حرفهای و تأثیرگذار هستید، پاورپوینت آيه 18 الرعد همان چیزی است که نیاز دارید. فرصت را از دست ندهید و همین حالا آن را دریافت کنید تا یک تجربه خاص و فراموشنشدنی داشته باشید.
شماره پشتیبانی برای ارسال اس ام اس : 09054791747