ارائهی پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد – تجربهای خاص و متمایز!
پاورپوینتی حرفهای و متفاوت:
فایل پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد شامل 30 اسلاید جذاب و کاملاً استاندارد است که برای چاپ یا ارائه در PowerPoint آماده شدهاند.
ویژگیهای برجسته فایل پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد:
- طراحی خلاقانه و حرفهای: فایل پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد به شما این امکان را میدهد که مخاطبان خود را با یک طراحی خیرهکننده جذب کرده و پیام خود را به بهترین شکل انتقال دهید.
- سادگی در استفاده: اسلایدهای پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد به گونهای طراحی شدهاند که استفاده از آنها بسیار آسان باشد و نیاز به تنظیمات اضافی نداشته باشید.
- آماده برای ارائه: تمامی اسلایدهای پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد با کیفیت بالا و بدون نیاز به ویرایش، آماده استفاده هستند.
کیفیت تضمینشده با دقت بالا:
فایل پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد با رعایت بالاترین استانداردهای طراحی تولید شده است. بدون نقص یا بهمریختگی، تمامی اسلایدها آماده برای یک ارائه بینقص و حرفهای هستند.
نکته مهم:
هرگونه تفاوت احتمالی در توضیحات ممکن است به دلیل نسخههای غیررسمی باشد. نسخه اصلی پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد با دقت و حرفهای تنظیم شده است.
همین حالا فایل پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد را دانلود کنید و ارائهای حرفهای و تأثیرگذار داشته باشید!
بخشی از متن پاورپوینت وظائف امام که بايد در نهايت جديت آنها را انجام بدهد :
نخست امیر
المؤمنین علیه السلام اصلی را مطرح میفرماید
که فوق العاده با
اهمیت است.آن اصل عبارتست از الهی بودن وظایفی که برعهده امام (پیشوا) است.یعنی
همه آن وظائف که باید امام انجام بدهد باید مستند به خدا باشد یا از طریق قرآن یا
از طریق سماع از رسولخدا که شایسته گیرندگی وحی خداوندی است،یا از راه تحدیث
والهام و ارتباط با واقعیات که در نتیجه صفای درونی ناشی از تادب به آداب الله و تخلق به
اخلاق الله بوجود میآید
[1]
.و بدیهی است که غیر از ائمه معصومین هیچیک از علماءباین درجه اعلا نمیرسد
اگر چه بالاترین مقام علمی روزگار خود را دارا بوده باشد.بهمین جهت است که در عالم
تشیع،همه احکام مستند میشود بر طرق الهی بدون دخالت نظر و اجتهاد از ائمه علیهم
السلام این وظائف الهی متعدد و متنوع است وامیر المؤمنین علیه السلام در این خطبه
پنج وظیفه را بیان فرموده است:
1- ابلاغ در
موعظه.معنای ابلاغ در موعظه اینست که پند و اندرز با همه شرایطش تبلیغ شود و
کمترین ابهامی نه برای گوینده داشته باشد و نه برای شنونده.موقعیت برای وعظ مناسب
باشد.حال مغزی و روانی شنونده مساعد و آماده پذیرش بوده باشد.گوینده بگفته خود
ایمان داشته باشد و آنرا از روی صدق و خلوص ابراز نماید.گوینده خود را اولین و
آگاه ترین شنونده محسوب بدارد.واقعیت مطالب ابراز شده چنان صورت بگیرد که گوئی ساعتی
بعد،بزرگترین متخصصان آن مطالب او رامحاکمه خواهند کرد.بطور کلی تر دقت در مطالبی
که ابراز میشود باید با اهمیت تلقی شود،زیرا قطعی است هر حرفی که از دهان خارج شده
است،بر مبنای نیت و کاری که روی آن انجام گرفته است مورد مؤاخذه و مسؤولیت قرار
خواهد گرفت.
2- نهایت
کوشش در خیرخواهی.با نظر به قاعده ثابت «آنچه را که به خودمیپسندی بدیگران بپسند و
آنچه را که به خود نمیپسندی بدیگران نپسند»،این حقیقت روشن شده است که من های
انسانها شبیه به دریائی است که قطره های آن وصل بیکدیگرند،و چنانکه کمترین حرکت در
جزئی از دریا بشود در همه اجزاء آن مؤثراست،همچنین هر حادثه ای که بیک انسان وارد
میشود،بهمه انسانها وارد گشته است.یا حد اقل ضربه دردناک یا نوازش مفیدی که بیک
انسان در حال ارتباط با یک فرد یا با یک جامعه وارد میشود،همان انسان وارد کننده
نیز از آن ضربه یا نوازش متاثر خواهدگشت.بنابر این حقیقت،خیرخواهی درباره
دیگران،از یک جهت خیرخواهی وخیر اندیشی درباره خویشتن است،چنانکه بداندیشی و
بدخواهی درباره دیگران در حقیقت بداندیشی و بدخواهی درباره خویشتن است.
3- احیای
سنت.مقصود از سنت،سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که محتوایش ارائه صلاح
و فساد حیات انسانها در دو بعد مادی و معنوی آن میباشد.سنت همانگونه که میدانیم
دومین منبع اصیل اسلام است که تبعیت از آن بر هر مسلمانی واجب است.سنت چنانکه در
مجلدات گذشته توضیح داده شده است،بر سه قسم عمده تقسیم میگردد:قول معصوم،فعل
معصوم،تقریر معصوم.و چون علوم ائمه معصومین علیهم السلام چنانکه در مبحث گذشته
متذکر شدیم،مستند به قرآن و اتخاذاز پیامبر اکرم است،لذا سنت بمعنای عمومی آن شامل
قول و فعل و تقریر ائمه معصومین علیهم السلام نیز میگردد.سنت بیک معنی مفسر و مبین
کتاب آسمانی است که بدون آن نمیتوان از کتاب الله مجید بطور کامل استفاده نمود.
کسانیکه گمان میکنندقرآن به تنهائی بازگو کننده همه عقائد و احکام و تکالیف بشری
با وضوح کامل میباشدو نیازی به سنت وجود ندارد،قطعا یا از اسلام اطلاع صحیح ندارند
و یا غرض ورزی مینمایند،زیرا همه میدانیم که خصوصیات عقائد و احکام و تکالیف در
قرآن مجید نیامده است و یقینی است که عقول معمولی هم از بیان و یا فهم آنها ناتوان
است.اگر سنت ازمنابع اسلامی حذف شود،فقط کلیات عقائد و احکام و تکالیف و کلیات
اخلاق سازنده و داستانها برای عبرت گیری میماند که در قرآن مجید آمده است و مقداری
قضایای کلی عقلی که وافی به بیان خصوصیات و توضیح و تفسیر همه عقائد و احکام و
تکالیف اسلامی نمیباشند.گاهی از برخی ساده لوحان که در مسیر معرفت و اسلام شناسی
قدمهای نخستین را بر میدارند،شنیده میشود که قرآن برای ما کافی است،لذا احتیاجی به
اخبارو احادیث نداریم!همانطور که در بالا اشاره کردیم،این ساده لوحان نه از اسلام
اطلاعی کامل دارند و نه از منابع آن که عبارتست از قرآن و سنت و اجماع و
عقل.این ساده لوحان شنیده اند که باید قدم تازه ای برداشت و چیز جدیدی گفت و از
قید تقلیدرها گشت،
[2]
ولی نمیدانند که در مقابل تغییرات و دگرگونی هائی که تحقیقات و نظرات و
سخنانی جدیدتر را ایجاب میکند،صدها قضایای ثابت وجود دارد که بدون آنها نه علمی
وجود دارد و نه نظمی برای زندگی در ابعاد مادی و روحی آن.اصلا چه کسی می تواند
بدون شناخت و پذیرش قوانین کلی در هر دو جهان برونی (آفاقی) و درونی(انفسی) کمترین
تغییر و حادثه در دو جهان مزبور را تفسیر نماید؟! بنابر این،معنای اینکه ما هر
لحظه باید عقیده و سخن تازه ای داشته باشیم،در حقیقت جز این نیست که
گوینده می گوید:ما هیچ چیز ثابت و کلی در عالم هستی نداریم!!بهرحال،با نظر دقیق
بآنچه که هدف از نزول آیات مقدس قرآنی است و با توجه کافی در معنای سنت
وراهنمائی های آن،ثابت میشود که سنت در حقیقت توضیح دهنده و تفسیر کننده قرآن مجید
است.