دانلود تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم همراه با هدیه ویژه پاورپوینت!
یک پیشنهاد بینظیر برای شما!
با دریافت فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم، یک پاورپوینت حرفهای و جذاب را کاملاً رایگان از ما هدیه بگیرید.
چرا تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم بهترین انتخاب شماست؟
- به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم :
دانلود تحقیق کمک پایان نامه بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 30
تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم
فهرست و پیشگفتارپیشگفتار :
تعلیم و تربیت،بدون استفاده از زبان غیر ممكن است. زبان تنها وسیله مؤثر در فرآیند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطی بین افراد جامعه بر قرار نمی شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمی پذیرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال میراث فرهنگی و تمدن بشر به نسل های بعد امكان پذیر نمی گردد .در برنامه های رسمی آموزشی نیز زبان آموزی جایگاه مهمی دارد و در نظام آموزشی ایران ،به صورت مشخص از طریق درس فارسی به امر زبان آموزی دانش آموزان پرداخته می شود.دانش آموزان از طریق زبان آموزی،علاوه بر تركیب و جابجایی كلمات ،بر انبوه بی كرانی از مفاهیم و تصورات،اندیشه ها،احساس ها و تصاویر هنری ،منطق و فلسفه زبان احاطه می یابند.در پایه اول ابتدایی ،درس فارسی بخوانیم و بنویسیم از نظر آموزش مهارتهای زبانی و ایجاد انگیزه و علاقه به فراگیری سایر دروس ،برای نظام آموزشی جنبه محوری دارد (رضائی،1380،ص 32).طی سالهای اخیر،بر حسب ضرورت، تحولی اساسی در برنامه درس فارسی پایه اول به وجود آمده است ،كه نتیجه آن تألیف كتب بخوانیم و بنویسیم می باشد و از سال تحصیلی 83-82 در پایه اول كلیه مدارس كشور تدریس گردید .با توجه به اهمیت موضوع و ویژگیهایی كه این كتب باید دارا باشند،در این تحقیق سعی شد دیدگاه معلمان پایه اول شهرستان شهرضا نسبت به كتابهای بخوانیم و بنویسیم مورد بررسی قرار گیرد.
هشت ویژگی كتب بخوانیم و بنویسیم در این تحقیق بعنوان متغیر در نظر گرفته شدو دیدگاه معلمان نسبت به این ویژگیها مورد بررسی قرار گرفت. مؤلفه های مربوطه عبارتند از :توجه به مهارت های چهارگانه زبان آموزی،میزان استفاده از رویكردها، میزان استفاده از روشهای تدریس،تناسب روش های تدریس با توانایی معلمان و; توجه ساختار و محتوا به پرورش توانایی های ذهنی و،ارتباط منطقی ساختار و محتوا توجه به نكات زبانی و مفاهیم ،تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با شرایط.جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد ،كه سؤالات آن از نوع بسته پاسخ می باشد.جامعه آماری پژوهش ،معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهرضا در سال تحصیلی 83-82 می باشدكه تعداد آنها 114 نفر است. جهت جمع آوری داده های مربوط به پر سشنامه از كلیه معلمان استفاده گردید و پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید . به عبارت دیگر جامعه آماری و نمونه آماری یكسان می باشد. در این تحقیق ،از روش توصیفی از نوع تحقیق موردی و زمینه ای استفاده شد .اطلاعات و داده های حاصل از اجرای پرسشنامه با استفاده از روشهای آماری توصیفی (فراوانی ،درصد فراوانی،جداول ،نمودار ،میانگین ، انحراف معیار و ضریب همبستگی ماتریسی)مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق تحقیق نشان داد میانگین نمرات تمامی سؤالات مربوط به ویژگی های مربوط به كتب جدید التألیف در مقایسه با نمره ملاك بزرگتر می باشد. بیشترین میانگین پاسخ ها از نظرمعلمی مربوط به ویژگی «میزان استفاده از روش های آموزش تلفیقی،خلاق،همیاری،فعال وارتباطی»و كمترین آن مربوط به ویژگی «انسجام،هماهنگی و ارتباط منطقی ساختار و محتوا و تناسب آن با سن دانش آموزان»می باشد
نتایج نشان داد بین دیدگاه معلمین از نظر جنس تفاوت وجود دارد به عبارت دیگر معلمین زن ویژگیهای كتب بخوانیم و بنویسیم را بهتـــــر ارزیابی كردهاند . از نظر تحصیـــــلات و سابقه خدمت تفاوتی بین دیدگاه معلمان مشاهده نگردید.
مقدمه
زبان فارسی كلید فهم متون گوناگون ایرانی و ابزار مهم برقراری ارتباط با دیگر ایرانیان است .هر ایرانی با هر گویش محلی و منطقه ای خاص ،از طریق زبان فارسی برای حفظ هویت و ملیت خود می كوشد .قرنهاست برای همه ایرانیان ،از هر قوم و قبیله ای ،مسلم شده است كه برای موفقیت در امور زندگی باید ،ضمن پاسداری واحترام به زبان مادری ،برای یادگیری و تسلط بر زبان فارسی كوشید.نظام آموزشی كشور نیز مسؤولیت بسیار سنگینی برای تحقق این خواسته بر حق دارد.برنامه درسی زبان آموزی در میان برنامه درسی دیگر دوره ابتدایی از اهمیت به سزایی برخوردار است ،زیرا نه تنها در تحكیم و تثبیت روابط اجتماعی مؤثر است ،بلكه یادگیری سایر مواد درسی را تسهیل میكند و تعمیق می بخشد (قاسم پور،1381)بر این اساس و با توجه به ضرورتهای فرهنگی ،اجتماعی ،دینی و آموزشی ،برنامه درسی كتاب فارسی اول ابتدایی مصوب 1348 وزارت آموزش و پرورش در فرایندی علمی ومنطقی مورد بازنگری قرار گرفت كه حاصل آن ،تألیف كتابهای بخوانیم و بنویسیم برای پایه اول ابتدایی می باشد.این كتابها از سال تحصیلی 82-81 به صورت رسمی در اكثر نقاط ایران(از جمله شهرستان شهرضا)تدریس گردید.این كتب بر اساس سعی و اهتمام خاصی با استفاده از نظرات روان شناسی به رشته تحریر در آمده ،اما قضاوت با معلمان مجری می باشد .از آنجا كه نظرات معلمان مجری این كتاب می تواند راهگشای برنامه نویسان درسی باشد ،این تحقیق با بررسی تحقق هدفها ،رویكردها ،روشها ،محتوا و ساختار این كتابها با استفاده از دیدگاههای معلمان پایه اول سعی دارد به امر كمك نماید.
بیان مسئله
سؤالهای پژوهش
سؤالهای پژوهش بر اساس اهداف،اصول ،رویكردها ،روشها و به طور كلی مهارتهای زبانی مورد نظر برنامه ریزان كتابهای بخوانیم و بنویسیم تنظیم شده است .
به نظر معلمان پایه اول،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان:
روش پــژوهش
جامعه و نمونه آماری
ابـزار اندازه گیـری :
روایی و پایائی پرسـشنامه :
شیوه اجرا و مراحل انجام پژوهش :
1-تهیه و تنظیم سؤالات پرسشنامه بر اساس اهداف و سؤالات پژوهش
2-توجیه همكاران در مورد نحوه اجرا و توزیع پرسشنامه
3-اجرای پرسشنامه در دو مرحله
یافتههای پژوهش
سؤال اول: به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان به مهارتهای چهارگانه زبان آموزی توجه دارد؟
جدول شماره 1مقایسه میانگین نمره توجه كتابهای بخوانیم و بنویسیم به مهارتهای چهار گانه زبان آموزی با نمره ملاك مربوط به سؤال اول پژوهش
سؤال دوم:به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان موجب استفاده از رویكردهای عمومی تلفیقی ،اكتشافی و فعالیت محور می شود؟
جدول شماره 2 : ایسه میانگین نمره استفاده از رویكردهای عمومی تلفیقی،اكتشافی و فعالیت محور با نمره ملاك مربوط به سؤال دوم پژوهش
سؤال سوم :به نظر معلمان پایه اول ،در كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان می توان از روشهای آموزش تلفیقی مفاهیم ،روشهای خلاق،روشهای همیاری و كارگاهی ، روشها فعال و روشهای ارتباطی و تعاملی استفاده كرد ؟
جدول شماره 3 : مقایسه میانگین نمره استفاده از روشهای آموزش تلفیقی مفاهیم ،روشهای خلاق ،روشهای همیاری و كارگاهی ،روشهای فعال و روشهای ارتباطی و تعاملی با نمره ملاك مربوط به سؤال سوم پژوهش
سؤال چهارم:به نظر معلمین پایه اول ،در كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان روشهای تدریس پیشنهادی با توانایی معلمان و دانش آموزان و با محتوای كتابها ،شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی تناسب دارد؟
جدول شماره 4 : مقایسه میانگین نمره متناسب بودن روشهای تدریس پیشنهادی با توانایی معلمان و دانش آموزان و با محتوای كتابها ،شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاك مر بوط به سؤال چهارم پژوهش
سؤال پنجم :به نظر معلمان پایه اول ،ساختار و محتوای كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان به پرورش توانایی های ذهنی ،رشد خلاقیت ،مهارت تفكر ،مفاهیم بین رشته ای ،نیاز های روحی .روانی و عاطفی ،جنبه های ذهنی و هنری و تغییر شیوه خط فعلی به سوی توجه تحریری دارد؟
جدول شماره 5:مقایسه میانگین نمره توجه ساختار و محتوای كتب به پرورش توانایی های ذهنی، رشد خلاقیت مهارت تفكر مفاهیم بین رشته ای،نیازهای روحی، روانی و عاطفی، جنبه های ذهنی و هنری و تغییر شیوه خط فعلی به سوی تحریری با نمره ملاك مربوط به سؤال پنجم پژوهش
سؤال ششم:به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان از نظر ساختار و محتوا دارای انسجام ،هماهنگی ،ارتباط منطقی و متناسب با سن دانش آموزان است؟
جدول شماره 6 : :مقایسه میانگین نمره هماهنگی وانسجام ساختار ومحتوا ومتناسب بودن آن با سن دانش آموزان با نمره ملاك مربوط به سوال ششم پژوهش
سؤال هفتم :به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم وبنویسیم به چه میزان از نظر مفاهیم گوناگون به نكات زبانی ،مفاهیم دانشی ،ارزشی ،نگرشی ،نكات املایی وادبی توجه دارد ؟
جدول شماره 7 :مقایسه میانگین نمره توجه كتب بخوانیم وبنویسیم به نكات زبانی ،مفاهیم دانشی ،ارزشی ،نگرشی ،نكات املایی وادبی با نمره ملاك مربوط به سؤال هفتم پژوهش
جدول شماره 8 : مقایسه میانگین تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاك مربوط به سؤال هشتم پژوهش
جدول شماره 9:مقایسه میانگین و انحراف معیار نمرات سؤالات پژوهش(سؤالات اول تا هشتم )
جدول شماره 10 : همبستگی ماتریسی بین مؤلفه های هشت گانه پژوهش
سؤال نهم:آیا بین دیدگاه های معلمان از نظر متغییر های جنس ،مدرك تحصیلی و سابقه تفاوت وجود دارد؟
جدول شماره 11 : مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین مرد و زن در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره 12: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با تحصیلات مختلف در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره 13: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با سنوات مختلف تدریس در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
پیشنهادهای عملی جهت كار بست یافته ها
سوال 99:چه پیشنهادهایی در رابطه با بهبود وضعیت كتابهای جدید التألیف بخوانیم و بنویسیم دارید ؟
جمع بندی نظرات معلمان
سوال 100 :چه پیشنهادهایی در زمینه روشهای تدریس این كتب دارید ؟
سوال 101: به چه مشكلاتی جهت تدریس این كتابها تاكنون روبه رو بوده اید ؟
منابع فارسی
منابع لاتین< صفحه استاندارد:
فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم شامل به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شدتحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم :
دانلود تحقیق کمک پایان نامه بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 30
تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم
فهرست و پیشگفتارپیشگفتار :
تعلیم و تربیت،بدون استفاده از زبان غیر ممكن است. زبان تنها وسیله مؤثر در فرآیند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطی بین افراد جامعه بر قرار نمی شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمی پذیرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال میراث فرهنگی و تمدن بشر به نسل های بعد امكان پذیر نمی گردد .در برنامه های رسمی آموزشی نیز زبان آموزی جایگاه مهمی دارد و در نظام آموزشی ایران ،به صورت مشخص از طریق درس فارسی به امر زبان آموزی دانش آموزان پرداخته می شود.دانش آموزان از طریق زبان آموزی،علاوه بر تركیب و جابجایی كلمات ،بر انبوه بی كرانی از مفاهیم و تصورات،اندیشه ها،احساس ها و تصاویر هنری ،منطق و فلسفه زبان احاطه می یابند.در پایه اول ابتدایی ،درس فارسی بخوانیم و بنویسیم از نظر آموزش مهارتهای زبانی و ایجاد انگیزه و علاقه به فراگیری سایر دروس ،برای نظام آموزشی جنبه محوری دارد (رضائی،1380،ص 32).طی سالهای اخیر،بر حسب ضرورت، تحولی اساسی در برنامه درس فارسی پایه اول به وجود آمده است ،كه نتیجه آن تألیف كتب بخوانیم و بنویسیم می باشد و از سال تحصیلی 83-82 در پایه اول كلیه مدارس كشور تدریس گردید .با توجه به اهمیت موضوع و ویژگیهایی كه این كتب باید دارا باشند،در این تحقیق سعی شد دیدگاه معلمان پایه اول شهرستان شهرضا نسبت به كتابهای بخوانیم و بنویسیم مورد بررسی قرار گیرد.
هشت ویژگی كتب بخوانیم و بنویسیم در این تحقیق بعنوان متغیر در نظر گرفته شدو دیدگاه معلمان نسبت به این ویژگیها مورد بررسی قرار گرفت. مؤلفه های مربوطه عبارتند از :توجه به مهارت های چهارگانه زبان آموزی،میزان استفاده از رویكردها، میزان استفاده از روشهای تدریس،تناسب روش های تدریس با توانایی معلمان و; توجه ساختار و محتوا به پرورش توانایی های ذهنی و،ارتباط منطقی ساختار و محتوا توجه به نكات زبانی و مفاهیم ،تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با شرایط.جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد ،كه سؤالات آن از نوع بسته پاسخ می باشد.جامعه آماری پژوهش ،معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهرضا در سال تحصیلی 83-82 می باشدكه تعداد آنها 114 نفر است. جهت جمع آوری داده های مربوط به پر سشنامه از كلیه معلمان استفاده گردید و پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید . به عبارت دیگر جامعه آماری و نمونه آماری یكسان می باشد. در این تحقیق ،از روش توصیفی از نوع تحقیق موردی و زمینه ای استفاده شد .اطلاعات و داده های حاصل از اجرای پرسشنامه با استفاده از روشهای آماری توصیفی (فراوانی ،درصد فراوانی،جداول ،نمودار ،میانگین ، انحراف معیار و ضریب همبستگی ماتریسی)مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق تحقیق نشان داد میانگین نمرات تمامی سؤالات مربوط به ویژگی های مربوط به كتب جدید التألیف در مقایسه با نمره ملاك بزرگتر می باشد. بیشترین میانگین پاسخ ها از نظرمعلمی مربوط به ویژگی «میزان استفاده از روش های آموزش تلفیقی،خلاق،همیاری،فعال وارتباطی»و كمترین آن مربوط به ویژگی «انسجام،هماهنگی و ارتباط منطقی ساختار و محتوا و تناسب آن با سن دانش آموزان»می باشد
نتایج نشان داد بین دیدگاه معلمین از نظر جنس تفاوت وجود دارد به عبارت دیگر معلمین زن ویژگیهای كتب بخوانیم و بنویسیم را بهتـــــر ارزیابی كردهاند . از نظر تحصیـــــلات و سابقه خدمت تفاوتی بین دیدگاه معلمان مشاهده نگردید.
مقدمه
زبان فارسی كلید فهم متون گوناگون ایرانی و ابزار مهم برقراری ارتباط با دیگر ایرانیان است .هر ایرانی با هر گویش محلی و منطقه ای خاص ،از طریق زبان فارسی برای حفظ هویت و ملیت خود می كوشد .قرنهاست برای همه ایرانیان ،از هر قوم و قبیله ای ،مسلم شده است كه برای موفقیت در امور زندگی باید ،ضمن پاسداری واحترام به زبان مادری ،برای یادگیری و تسلط بر زبان فارسی كوشید.نظام آموزشی كشور نیز مسؤولیت بسیار سنگینی برای تحقق این خواسته بر حق دارد.برنامه درسی زبان آموزی در میان برنامه درسی دیگر دوره ابتدایی از اهمیت به سزایی برخوردار است ،زیرا نه تنها در تحكیم و تثبیت روابط اجتماعی مؤثر است ،بلكه یادگیری سایر مواد درسی را تسهیل میكند و تعمیق می بخشد (قاسم پور،1381)بر این اساس و با توجه به ضرورتهای فرهنگی ،اجتماعی ،دینی و آموزشی ،برنامه درسی كتاب فارسی اول ابتدایی مصوب 1348 وزارت آموزش و پرورش در فرایندی علمی ومنطقی مورد بازنگری قرار گرفت كه حاصل آن ،تألیف كتابهای بخوانیم و بنویسیم برای پایه اول ابتدایی می باشد.این كتابها از سال تحصیلی 82-81 به صورت رسمی در اكثر نقاط ایران(از جمله شهرستان شهرضا)تدریس گردید.این كتب بر اساس سعی و اهتمام خاصی با استفاده از نظرات روان شناسی به رشته تحریر در آمده ،اما قضاوت با معلمان مجری می باشد .از آنجا كه نظرات معلمان مجری این كتاب می تواند راهگشای برنامه نویسان درسی باشد ،این تحقیق با بررسی تحقق هدفها ،رویكردها ،روشها ،محتوا و ساختار این كتابها با استفاده از دیدگاههای معلمان پایه اول سعی دارد به امر كمك نماید.
بیان مسئله
سؤالهای پژوهش
سؤالهای پژوهش بر اساس اهداف،اصول ،رویكردها ،روشها و به طور كلی مهارتهای زبانی مورد نظر برنامه ریزان كتابهای بخوانیم و بنویسیم تنظیم شده است .
به نظر معلمان پایه اول،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان:
روش پــژوهش
جامعه و نمونه آماری
ابـزار اندازه گیـری :
روایی و پایائی پرسـشنامه :
شیوه اجرا و مراحل انجام پژوهش :
1-تهیه و تنظیم سؤالات پرسشنامه بر اساس اهداف و سؤالات پژوهش
2-توجیه همكاران در مورد نحوه اجرا و توزیع پرسشنامه
3-اجرای پرسشنامه در دو مرحله
یافتههای پژوهش
سؤال اول: به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان به مهارتهای چهارگانه زبان آموزی توجه دارد؟
جدول شماره 1مقایسه میانگین نمره توجه كتابهای بخوانیم و بنویسیم به مهارتهای چهار گانه زبان آموزی با نمره ملاك مربوط به سؤال اول پژوهش
سؤال دوم:به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان موجب استفاده از رویكردهای عمومی تلفیقی ،اكتشافی و فعالیت محور می شود؟
جدول شماره 2 : ایسه میانگین نمره استفاده از رویكردهای عمومی تلفیقی،اكتشافی و فعالیت محور با نمره ملاك مربوط به سؤال دوم پژوهش
سؤال سوم :به نظر معلمان پایه اول ،در كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان می توان از روشهای آموزش تلفیقی مفاهیم ،روشهای خلاق،روشهای همیاری و كارگاهی ، روشها فعال و روشهای ارتباطی و تعاملی استفاده كرد ؟
جدول شماره 3 : مقایسه میانگین نمره استفاده از روشهای آموزش تلفیقی مفاهیم ،روشهای خلاق ،روشهای همیاری و كارگاهی ،روشهای فعال و روشهای ارتباطی و تعاملی با نمره ملاك مربوط به سؤال سوم پژوهش
سؤال چهارم:به نظر معلمین پایه اول ،در كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان روشهای تدریس پیشنهادی با توانایی معلمان و دانش آموزان و با محتوای كتابها ،شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی تناسب دارد؟
جدول شماره 4 : مقایسه میانگین نمره متناسب بودن روشهای تدریس پیشنهادی با توانایی معلمان و دانش آموزان و با محتوای كتابها ،شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاك مر بوط به سؤال چهارم پژوهش
سؤال پنجم :به نظر معلمان پایه اول ،ساختار و محتوای كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان به پرورش توانایی های ذهنی ،رشد خلاقیت ،مهارت تفكر ،مفاهیم بین رشته ای ،نیاز های روحی .روانی و عاطفی ،جنبه های ذهنی و هنری و تغییر شیوه خط فعلی به سوی توجه تحریری دارد؟
جدول شماره 5:مقایسه میانگین نمره توجه ساختار و محتوای كتب به پرورش توانایی های ذهنی، رشد خلاقیت مهارت تفكر مفاهیم بین رشته ای،نیازهای روحی، روانی و عاطفی، جنبه های ذهنی و هنری و تغییر شیوه خط فعلی به سوی تحریری با نمره ملاك مربوط به سؤال پنجم پژوهش
سؤال ششم:به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان از نظر ساختار و محتوا دارای انسجام ،هماهنگی ،ارتباط منطقی و متناسب با سن دانش آموزان است؟
جدول شماره 6 : :مقایسه میانگین نمره هماهنگی وانسجام ساختار ومحتوا ومتناسب بودن آن با سن دانش آموزان با نمره ملاك مربوط به سوال ششم پژوهش
سؤال هفتم :به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم وبنویسیم به چه میزان از نظر مفاهیم گوناگون به نكات زبانی ،مفاهیم دانشی ،ارزشی ،نگرشی ،نكات املایی وادبی توجه دارد ؟
جدول شماره 7 :مقایسه میانگین نمره توجه كتب بخوانیم وبنویسیم به نكات زبانی ،مفاهیم دانشی ،ارزشی ،نگرشی ،نكات املایی وادبی با نمره ملاك مربوط به سؤال هفتم پژوهش
جدول شماره 8 : مقایسه میانگین تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاك مربوط به سؤال هشتم پژوهش
جدول شماره 9:مقایسه میانگین و انحراف معیار نمرات سؤالات پژوهش(سؤالات اول تا هشتم )
جدول شماره 10 : همبستگی ماتریسی بین مؤلفه های هشت گانه پژوهش
سؤال نهم:آیا بین دیدگاه های معلمان از نظر متغییر های جنس ،مدرك تحصیلی و سابقه تفاوت وجود دارد؟
جدول شماره 11 : مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین مرد و زن در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره 12: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با تحصیلات مختلف در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره 13: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با سنوات مختلف تدریس در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
پیشنهادهای عملی جهت كار بست یافته ها
سوال 99:چه پیشنهادهایی در رابطه با بهبود وضعیت كتابهای جدید التألیف بخوانیم و بنویسیم دارید ؟
جمع بندی نظرات معلمان
سوال 100 :چه پیشنهادهایی در زمینه روشهای تدریس این كتب دارید ؟
سوال 101: به چه مشكلاتی جهت تدریس این كتابها تاكنون روبه رو بوده اید ؟
منابع فارسی
منابع لاتین< صفحه منظم و آماده استفاده است.
- مورد تأیید علمی: فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم بر اساس استانداردهای دانشگاهی تدوین شده و برای پروژههای علمی مناسب است.
- طراحی بینقص: فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم با ساختاری مرتب و منظم طراحی شده که کار با آن را آسان میکند.
- هدیه رایگان: همراه با تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم، یک پاورپوینت شکیل و حرفهای نیز به شما تقدیم میشود.
- آماده ارائه: تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم و پاورپوینت هدیه بهگونهای طراحی شدهاند که بدون نیاز به ویرایش، برای جلسات و ارائهها آماده باشند.
- مطالب بهروز و مفید: محتوای علمی تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم بهگونهای تدوین شده که فهم مطالب را برای شما آسانتر کند.
- قابلیت ویرایش آسان: فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم بهراحتی قابل تغییر و سفارشیسازی است.
- تضمین کیفیت: کیفیت تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم و پاورپوینت هدیه تضمینشده است و پشتیبانی کامل ارائه میشود.
بخشی از متن تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم :
دانلود تحقیق کمک پایان نامه بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 30
تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم
فهرست و پیشگفتار
پیشگفتار :
تعلیم و تربیت،بدون استفاده از زبان غیر ممكن است. زبان تنها وسیله مؤثر در فرآیند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطی بین افراد جامعه بر قرار نمی شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمی پذیرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال میراث فرهنگی و تمدن بشر به نسل های بعد امكان پذیر نمی گردد .در برنامه های رسمی آموزشی نیز زبان آموزی جایگاه مهمی دارد و در نظام آموزشی ایران ،به صورت مشخص از طریق درس فارسی به امر زبان آموزی دانش آموزان پرداخته می شود.دانش آموزان از طریق زبان آموزی،علاوه بر تركیب و جابجایی كلمات ،بر انبوه بی كرانی از مفاهیم و تصورات،اندیشه ها،احساس ها و تصاویر هنری ،منطق و فلسفه زبان احاطه می یابند.در پایه اول ابتدایی ،درس فارسی بخوانیم و بنویسیم از نظر آموزش مهارتهای زبانی و ایجاد انگیزه و علاقه به فراگیری سایر دروس ،برای نظام آموزشی جنبه محوری دارد (رضائی،1380،ص 32).طی سالهای اخیر،بر حسب ضرورت، تحولی اساسی در برنامه درس فارسی پایه اول به وجود آمده است ،كه نتیجه آن تألیف كتب بخوانیم و بنویسیم می باشد و از سال تحصیلی 83-82 در پایه اول كلیه مدارس كشور تدریس گردید .با توجه به اهمیت موضوع و ویژگیهایی كه این كتب باید دارا باشند،در این تحقیق سعی شد دیدگاه معلمان پایه اول شهرستان شهرضا نسبت به كتابهای بخوانیم و بنویسیم مورد بررسی قرار گیرد.
هشت ویژگی كتب بخوانیم و بنویسیم در این تحقیق بعنوان متغیر در نظر گرفته شدو دیدگاه معلمان نسبت به این ویژگیها مورد بررسی قرار گرفت. مؤلفه های مربوطه عبارتند از :توجه به مهارت های چهارگانه زبان آموزی،میزان استفاده از رویكردها، میزان استفاده از روشهای تدریس،تناسب روش های تدریس با توانایی معلمان و; توجه ساختار و محتوا به پرورش توانایی های ذهنی و،ارتباط منطقی ساختار و محتوا توجه به نكات زبانی و مفاهیم ،تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با شرایط.جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد ،كه سؤالات آن از نوع بسته پاسخ می باشد.جامعه آماری پژوهش ،معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهرضا در سال تحصیلی 83-82 می باشدكه تعداد آنها 114 نفر است. جهت جمع آوری داده های مربوط به پر سشنامه از كلیه معلمان استفاده گردید و پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید . به عبارت دیگر جامعه آماری و نمونه آماری یكسان می باشد. در این تحقیق ،از روش توصیفی از نوع تحقیق موردی و زمینه ای استفاده شد .اطلاعات و داده های حاصل از اجرای پرسشنامه با استفاده از روشهای آماری توصیفی (فراوانی ،درصد فراوانی،جداول ،نمودار ،میانگین ، انحراف معیار و ضریب همبستگی ماتریسی)مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق تحقیق نشان داد میانگین نمرات تمامی سؤالات مربوط به ویژگی های مربوط به كتب جدید التألیف در مقایسه با نمره ملاك بزرگتر می باشد. بیشترین میانگین پاسخ ها از نظرمعلمی مربوط به ویژگی «میزان استفاده از روش های آموزش تلفیقی،خلاق،همیاری،فعال وارتباطی»و كمترین آن مربوط به ویژگی «انسجام،هماهنگی و ارتباط منطقی ساختار و محتوا و تناسب آن با سن دانش آموزان»می باشد
نتایج نشان داد بین دیدگاه معلمین از نظر جنس تفاوت وجود دارد به عبارت دیگر معلمین زن ویژگیهای كتب بخوانیم و بنویسیم را بهتـــــر ارزیابی كردهاند . از نظر تحصیـــــلات و سابقه خدمت تفاوتی بین دیدگاه معلمان مشاهده نگردید.
مقدمه
زبان فارسی كلید فهم متون گوناگون ایرانی و ابزار مهم برقراری ارتباط با دیگر ایرانیان است .هر ایرانی با هر گویش محلی و منطقه ای خاص ،از طریق زبان فارسی برای حفظ هویت و ملیت خود می كوشد .قرنهاست برای همه ایرانیان ،از هر قوم و قبیله ای ،مسلم شده است كه برای موفقیت در امور زندگی باید ،ضمن پاسداری واحترام به زبان مادری ،برای یادگیری و تسلط بر زبان فارسی كوشید.نظام آموزشی كشور نیز مسؤولیت بسیار سنگینی برای تحقق این خواسته بر حق دارد.برنامه درسی زبان آموزی در میان برنامه درسی دیگر دوره ابتدایی از اهمیت به سزایی برخوردار است ،زیرا نه تنها در تحكیم و تثبیت روابط اجتماعی مؤثر است ،بلكه یادگیری سایر مواد درسی را تسهیل میكند و تعمیق می بخشد (قاسم پور،1381)بر این اساس و با توجه به ضرورتهای فرهنگی ،اجتماعی ،دینی و آموزشی ،برنامه درسی كتاب فارسی اول ابتدایی مصوب 1348 وزارت آموزش و پرورش در فرایندی علمی ومنطقی مورد بازنگری قرار گرفت كه حاصل آن ،تألیف كتابهای بخوانیم و بنویسیم برای پایه اول ابتدایی می باشد.این كتابها از سال تحصیلی 82-81 به صورت رسمی در اكثر نقاط ایران(از جمله شهرستان شهرضا)تدریس گردید.این كتب بر اساس سعی و اهتمام خاصی با استفاده از نظرات روان شناسی به رشته تحریر در آمده ،اما قضاوت با معلمان مجری می باشد .از آنجا كه نظرات معلمان مجری این كتاب می تواند راهگشای برنامه نویسان درسی باشد ،این تحقیق با بررسی تحقق هدفها ،رویكردها ،روشها ،محتوا و ساختار این كتابها با استفاده از دیدگاههای معلمان پایه اول سعی دارد به امر كمك نماید.
بیان مسئله
سؤالهای پژوهش
سؤالهای پژوهش بر اساس اهداف،اصول ،رویكردها ،روشها و به طور كلی مهارتهای زبانی مورد نظر برنامه ریزان كتابهای بخوانیم و بنویسیم تنظیم شده است .
به نظر معلمان پایه اول،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان:
روش پــژوهش
جامعه و نمونه آماری
ابـزار اندازه گیـری :
روایی و پایائی پرسـشنامه :
شیوه اجرا و مراحل انجام پژوهش :
1-تهیه و تنظیم سؤالات پرسشنامه بر اساس اهداف و سؤالات پژوهش
2-توجیه همكاران در مورد نحوه اجرا و توزیع پرسشنامه
3-اجرای پرسشنامه در دو مرحله
یافتههای پژوهش
سؤال اول: به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان به مهارتهای چهارگانه زبان آموزی توجه دارد؟
جدول شماره 1مقایسه میانگین نمره توجه كتابهای بخوانیم و بنویسیم به مهارتهای چهار گانه زبان آموزی با نمره ملاك مربوط به سؤال اول پژوهش
سؤال دوم:به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان موجب استفاده از رویكردهای عمومی تلفیقی ،اكتشافی و فعالیت محور می شود؟
جدول شماره 2 : ایسه میانگین نمره استفاده از رویكردهای عمومی تلفیقی،اكتشافی و فعالیت محور با نمره ملاك مربوط به سؤال دوم پژوهش
سؤال سوم :به نظر معلمان پایه اول ،در كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان می توان از روشهای آموزش تلفیقی مفاهیم ،روشهای خلاق،روشهای همیاری و كارگاهی ، روشها فعال و روشهای ارتباطی و تعاملی استفاده كرد ؟
جدول شماره 3 : مقایسه میانگین نمره استفاده از روشهای آموزش تلفیقی مفاهیم ،روشهای خلاق ،روشهای همیاری و كارگاهی ،روشهای فعال و روشهای ارتباطی و تعاملی با نمره ملاك مربوط به سؤال سوم پژوهش
سؤال چهارم:به نظر معلمین پایه اول ،در كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان روشهای تدریس پیشنهادی با توانایی معلمان و دانش آموزان و با محتوای كتابها ،شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی تناسب دارد؟
جدول شماره 4 : مقایسه میانگین نمره متناسب بودن روشهای تدریس پیشنهادی با توانایی معلمان و دانش آموزان و با محتوای كتابها ،شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاك مر بوط به سؤال چهارم پژوهش
سؤال پنجم :به نظر معلمان پایه اول ،ساختار و محتوای كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان به پرورش توانایی های ذهنی ،رشد خلاقیت ،مهارت تفكر ،مفاهیم بین رشته ای ،نیاز های روحی .روانی و عاطفی ،جنبه های ذهنی و هنری و تغییر شیوه خط فعلی به سوی توجه تحریری دارد؟
جدول شماره 5:مقایسه میانگین نمره توجه ساختار و محتوای كتب به پرورش توانایی های ذهنی، رشد خلاقیت مهارت تفكر مفاهیم بین رشته ای،نیازهای روحی، روانی و عاطفی، جنبه های ذهنی و هنری و تغییر شیوه خط فعلی به سوی تحریری با نمره ملاك مربوط به سؤال پنجم پژوهش
سؤال ششم:به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم و بنویسیم به چه میزان از نظر ساختار و محتوا دارای انسجام ،هماهنگی ،ارتباط منطقی و متناسب با سن دانش آموزان است؟
جدول شماره 6 : :مقایسه میانگین نمره هماهنگی وانسجام ساختار ومحتوا ومتناسب بودن آن با سن دانش آموزان با نمره ملاك مربوط به سوال ششم پژوهش
سؤال هفتم :به نظر معلمان پایه اول ،كتابهای بخوانیم وبنویسیم به چه میزان از نظر مفاهیم گوناگون به نكات زبانی ،مفاهیم دانشی ،ارزشی ،نگرشی ،نكات املایی وادبی توجه دارد ؟
جدول شماره 7 :مقایسه میانگین نمره توجه كتب بخوانیم وبنویسیم به نكات زبانی ،مفاهیم دانشی ،ارزشی ،نگرشی ،نكات املایی وادبی با نمره ملاك مربوط به سؤال هفتم پژوهش
جدول شماره 8 : مقایسه میانگین تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با شرایط و امكانات و جدول ساعات هفتگی با نمره ملاك مربوط به سؤال هشتم پژوهش
جدول شماره 9:مقایسه میانگین و انحراف معیار نمرات سؤالات پژوهش(سؤالات اول تا هشتم )
جدول شماره 10 : همبستگی ماتریسی بین مؤلفه های هشت گانه پژوهش
سؤال نهم:آیا بین دیدگاه های معلمان از نظر متغییر های جنس ،مدرك تحصیلی و سابقه تفاوت وجود دارد؟
جدول شماره 11 : مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین مرد و زن در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره 12: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با تحصیلات مختلف در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
جدول شماره 13: مقایسه میانگین نمره نظرات معلمین با سنوات مختلف تدریس در خصوص كتابهای بخوانیم و بنویسیم
پیشنهادهای عملی جهت كار بست یافته ها
سوال 99:چه پیشنهادهایی در رابطه با بهبود وضعیت كتابهای جدید التألیف بخوانیم و بنویسیم دارید ؟
جمع بندی نظرات معلمان
سوال 100 :چه پیشنهادهایی در زمینه روشهای تدریس این كتب دارید ؟
سوال 101: به چه مشكلاتی جهت تدریس این كتابها تاكنون روبه رو بوده اید ؟
منابع فارسی
منابع لاتین
چرا فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم بهترین انتخاب برای ارائههای شماست؟
در دنیای رقابتی امروز، یک ارائه حرفهای میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. **فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم** ابزاری ایدهآل برای نمایش محتوای شما به روشی استاندارد، زیبا و جذاب است. با استفاده از تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم، میتوانید تأثیری عمیق بر مخاطبان خود بگذارید و پیام خود را به شکلی کاملاً حرفهای منتقل کنید.
ویژگیهای برتر فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم:
- طراحی بینظیر: تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم با دقت و ظرافت طراحی شده تا تمامی نیازهای شما برای ارائههای تخصصی را برآورده کند.
- ساختار سازمانیافته: محتوای تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم به گونهای مرتب شده است که انتقال مفاهیم را ساده و موثر میسازد.
- جلوههای بصری خیرهکننده: استفاده از گرافیکهای مدرن و رنگبندی حرفهای، تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم را به انتخابی جذاب و متفاوت تبدیل کرده است.
- قابلیتهای متنوع: تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم برای جلسات کاری، پروژههای دانشگاهی و حتی آموزش به بهترین شکل قابل استفاده است.
- ویرایش آسان: تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم انعطافپذیری بالایی دارد و شما میتوانید به راحتی آن را بر اساس نیازهای خود شخصیسازی کنید.
چگونه با تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم بهترین ارائه را داشته باشید؟
فقط کافی است تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم را دانلود کنید و بلافاصله از طراحی آماده آن استفاده کنید. ساختار حرفهای و استاندارد این فایل به شما کمک میکند تا بدون صرف زمان اضافی، اسلایدهای جذابی برای ارائههای خود آماده کنید.
تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم برای تمامی کاربران:
فرقی نمیکند دانشجو هستید، معلم یا متخصص؛ تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم ابزار مناسبی برای ارائه محتوای شما به روشی حرفهای است. این فایل با صرفهجویی در وقت، کیفیت ارائه شما را بهبود میبخشد و تأثیرگذاری بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد میکند.
تضمین کیفیت و پشتیبانی:
تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم براساس بازخورد کاربران واقعی طراحی شده و تمامی نیازهای شما را در نظر گرفته است. تیم ما کیفیت این محصول را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی کامل ارائه میدهد.
همین حالا فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم را دریافت کنید:
اگر به دنبال تجربه یک ارائه متفاوت و حرفهای هستید، تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم بهترین گزینه برای شماست. این فرصت را از دست ندهید و با چند کلیک ساده، فایل تحقیق کمک بررسی دیدگاه معلمان کلاس اول ابتدایی در مورد کتب بخوانیم و بنویسیم را دانلود کنید و ارائهای بینظیر داشته باشید.
شماره پشتیبانی برای ارسال اس ام اس : 09054791747