دانلود تحقیق کمک ترمز و اجزای آن همراه با هدیه ویژه پاورپوینت!
یک پیشنهاد بینظیر برای شما!
با دریافت فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن، یک پاورپوینت حرفهای و جذاب را کاملاً رایگان از ما هدیه بگیرید.
چرا تحقیق کمک ترمز و اجزای آن بهترین انتخاب شماست؟
- به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق کمک ترمز و اجزای آن دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق کمک ترمز و اجزای آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تحقیق کمک ترمز و اجزای آن2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقیق کمک ترمز و اجزای آن،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق کمک ترمز و اجزای آن :
دانلود تحقیق کمک پایان نامه با موضوع ترمز و اجزای آن
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 54
تحقیق کمک ترمز و اجزای آن
فهرست محتواپیشگفتار
اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند.
وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند. مکانیسمهای ترمز چرخ بر دو نوعند : کاسه ای و دیسکی. در ترمز کاسه ای فشار روغن، کفشکهای ترمز لنت کوبی شده را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ می فشارد. در ترمز دیسکی، فشار روغن لنتهای ترمز را به دیسکی چرخان می فشارد. اصطکاک بین کفشها یا لنت ترمزهای ساکن با کاسه یا دیسک چرخان منشا عمل ترمزگیری است که سبب کند شدن حرکت یا توقف چرخها می شود.
اگر راننده خیلی محکم ترمز بگیرد، بطوریکه چرخها قفل شوند، اصطکاک بین لاستیکها و سطح جاده از نوع جنبشی خواهد بود. اگر ترمز خیلی محکم گرفته نشود، چرخها به چرخیدن ادامه خواهند داد، در این حالت با اصطکاک ایستائی سروکار داریم؛ یعنی اصطکاک در آستانه حرکت که مقدار آن نیز از اصطکاک جنبشی بیشتر است. در صورتیکه چرخها قفل نشوند، خودرو پیش از توقف مسافت کمتری را می پیماید و زودتر متوقف می شود. اما ترمز را همواره باید چنان گرفت که چرخها در آستانه قفل شدن باشند. این اصل اساس کار سیستم ترمز قفل نشو یا ABS است. این سیستم مانع قفل شدن چرخها و سر خوردن لاستیکها در هنگام ترمزگیری شدید می شود. در نتیجه خودرو سریعتر، در فاصله کوتاهتر و با کنترل خوب متوقف می شود…
اجزای ترمز
شکل 4-1 اجزای ساده سیستم ترمز
شکل4-2 نحوه تقسیم فشار هیدرولیک بین چرخها
ترمز بوستری
شکل4-3 اساس کار بوستر خلئی ترمز
شکل4-4 ساختمان مجموعه پمپ اصلی و بوستر خلئی ترمز
ترمز کاسه ای
Leading and trailing shoe brakes :
شکل4-5 Leading and trailing shoe brakes
Duo-servo shoe brakes :
شکل4-6 Duo-servo shoe brakes
تنظیم کننده های خودکار ترمز کاسه ای
تنظیم کننده خودکار یکباری :
تنظیم کننده خودکار تدریجی :
ترمز دیسکی
شکل4-7 ترمز دیسکی و اجزای آن
تنظیم خودکار ترمز دیسکی
شکل4-8 تنظیم کننده خودکار ترمز دیسکی
ترمز ABS
نحوه عمل ترمز ABS
شکل4-9 سیستم ترمز ضد قفل نسه راهه.
Full-contact Disc brake
شکل4-10 نمونه باز شده و بسته Full-contact Disc brakes
لنتهای ترمز
مواد آلی (Organic) :
نیمه فلزی (Semi-metallic/sintered) :
فلزی (Metallic) :
سرامیکی (Ceramic) :
عملگرهای ترمز
میله بندی مکانیکی یا سیمی (Solid bar connection or Cable-operated )
شکل4-11 میله بندی مکانیکی عملگر ترمز
شکل4-12 مکانیزم سیمی بعنوان عملگر ترمز
عملگر هیدرولیکی تک مرحله ای (Single-circuit hydraulic ).
شکل4-13 عملگر هیدرولیکی تک مرحله ای
عملگر هیدرولیکی دو مرحله ای (Dual-circuit hydraulic)
شکل4-14 عملگر هیدرولیکی دو مرحله ای
عملگر هیدرولیکی-الکترونیکی (Brake-by-wire )
ترمزها چگونه کار می کنند؟
طرحی کلی از سیستم ترمز
دستگاه اهرمی
افزایش نیرو
سیستم هیدرولیکی
یک سیستم ساده ی هیدرولیکی
افزایش هیدرولیکی نیرو
اصطکاک
نیروی اصطکاک در برابر وزن
اصطکاک در ابعاد میکروسکوپی
یک ترمز ساده
ترمزهای دیسکی چگونه کار می کنند؟
ترمز دیسکی
قسمت های اصلی ترمز دیسکی
مکان ترمز دیسکی
بخش های ترمز دیسکی
بادگیرهای ترمز دیسکی
ترمزهای خود تنظیم
ترمز دیسکی خود تنظیم
ترمز های اضطراری
ترمز دستی
سرویس کردن ترمزها
لنت ترمز
ترمزهای ضد قفل
مکان ترمز های ضد قفل
بدست آوردن یک مفهوم کلی از ترمزهای ضد قفل:
پمپ وسوپاپ های ترمز ضد قفل
حسگرهای سرعت:
سوپاپ ها:
پمپ:
کنترل کننده:
ترمز ضد قفل هنگام عمل کردن:
انواع ترمزهای ضد قفل:
●ترمز ضد قفل با چهار کانال و چهار حسگر سرعت:
●سه کانال و سه حسگر:
●یک کانال و یک حسگر:
سیلندر ترمز و سوپاپهای ترکیبی چگونه کار می کنند ؟
کار سیلندر اصلی
< صفحه استاندارد:
فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن شامل به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شدتحقیق کمک ترمز و اجزای آن دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق کمک ترمز و اجزای آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز تحقیق کمک ترمز و اجزای آن2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تحقیق کمک ترمز و اجزای آن،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق کمک ترمز و اجزای آن :
دانلود تحقیق کمک پایان نامه با موضوع ترمز و اجزای آن
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 54
تحقیق کمک ترمز و اجزای آن
فهرست محتواپیشگفتار
اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند.
وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند. مکانیسمهای ترمز چرخ بر دو نوعند : کاسه ای و دیسکی. در ترمز کاسه ای فشار روغن، کفشکهای ترمز لنت کوبی شده را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ می فشارد. در ترمز دیسکی، فشار روغن لنتهای ترمز را به دیسکی چرخان می فشارد. اصطکاک بین کفشها یا لنت ترمزهای ساکن با کاسه یا دیسک چرخان منشا عمل ترمزگیری است که سبب کند شدن حرکت یا توقف چرخها می شود.
اگر راننده خیلی محکم ترمز بگیرد، بطوریکه چرخها قفل شوند، اصطکاک بین لاستیکها و سطح جاده از نوع جنبشی خواهد بود. اگر ترمز خیلی محکم گرفته نشود، چرخها به چرخیدن ادامه خواهند داد، در این حالت با اصطکاک ایستائی سروکار داریم؛ یعنی اصطکاک در آستانه حرکت که مقدار آن نیز از اصطکاک جنبشی بیشتر است. در صورتیکه چرخها قفل نشوند، خودرو پیش از توقف مسافت کمتری را می پیماید و زودتر متوقف می شود. اما ترمز را همواره باید چنان گرفت که چرخها در آستانه قفل شدن باشند. این اصل اساس کار سیستم ترمز قفل نشو یا ABS است. این سیستم مانع قفل شدن چرخها و سر خوردن لاستیکها در هنگام ترمزگیری شدید می شود. در نتیجه خودرو سریعتر، در فاصله کوتاهتر و با کنترل خوب متوقف می شود…
اجزای ترمز
شکل 4-1 اجزای ساده سیستم ترمز
شکل4-2 نحوه تقسیم فشار هیدرولیک بین چرخها
ترمز بوستری
شکل4-3 اساس کار بوستر خلئی ترمز
شکل4-4 ساختمان مجموعه پمپ اصلی و بوستر خلئی ترمز
ترمز کاسه ای
Leading and trailing shoe brakes :
شکل4-5 Leading and trailing shoe brakes
Duo-servo shoe brakes :
شکل4-6 Duo-servo shoe brakes
تنظیم کننده های خودکار ترمز کاسه ای
تنظیم کننده خودکار یکباری :
تنظیم کننده خودکار تدریجی :
ترمز دیسکی
شکل4-7 ترمز دیسکی و اجزای آن
تنظیم خودکار ترمز دیسکی
شکل4-8 تنظیم کننده خودکار ترمز دیسکی
ترمز ABS
نحوه عمل ترمز ABS
شکل4-9 سیستم ترمز ضد قفل نسه راهه.
Full-contact Disc brake
شکل4-10 نمونه باز شده و بسته Full-contact Disc brakes
لنتهای ترمز
مواد آلی (Organic) :
نیمه فلزی (Semi-metallic/sintered) :
فلزی (Metallic) :
سرامیکی (Ceramic) :
عملگرهای ترمز
میله بندی مکانیکی یا سیمی (Solid bar connection or Cable-operated )
شکل4-11 میله بندی مکانیکی عملگر ترمز
شکل4-12 مکانیزم سیمی بعنوان عملگر ترمز
عملگر هیدرولیکی تک مرحله ای (Single-circuit hydraulic ).
شکل4-13 عملگر هیدرولیکی تک مرحله ای
عملگر هیدرولیکی دو مرحله ای (Dual-circuit hydraulic)
شکل4-14 عملگر هیدرولیکی دو مرحله ای
عملگر هیدرولیکی-الکترونیکی (Brake-by-wire )
ترمزها چگونه کار می کنند؟
طرحی کلی از سیستم ترمز
دستگاه اهرمی
افزایش نیرو
سیستم هیدرولیکی
یک سیستم ساده ی هیدرولیکی
افزایش هیدرولیکی نیرو
اصطکاک
نیروی اصطکاک در برابر وزن
اصطکاک در ابعاد میکروسکوپی
یک ترمز ساده
ترمزهای دیسکی چگونه کار می کنند؟
ترمز دیسکی
قسمت های اصلی ترمز دیسکی
مکان ترمز دیسکی
بخش های ترمز دیسکی
بادگیرهای ترمز دیسکی
ترمزهای خود تنظیم
ترمز دیسکی خود تنظیم
ترمز های اضطراری
ترمز دستی
سرویس کردن ترمزها
لنت ترمز
ترمزهای ضد قفل
مکان ترمز های ضد قفل
بدست آوردن یک مفهوم کلی از ترمزهای ضد قفل:
پمپ وسوپاپ های ترمز ضد قفل
حسگرهای سرعت:
سوپاپ ها:
پمپ:
کنترل کننده:
ترمز ضد قفل هنگام عمل کردن:
انواع ترمزهای ضد قفل:
●ترمز ضد قفل با چهار کانال و چهار حسگر سرعت:
●سه کانال و سه حسگر:
●یک کانال و یک حسگر:
سیلندر ترمز و سوپاپهای ترکیبی چگونه کار می کنند ؟
کار سیلندر اصلی
< صفحه منظم و آماده استفاده است.
- مورد تأیید علمی: فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن بر اساس استانداردهای دانشگاهی تدوین شده و برای پروژههای علمی مناسب است.
- طراحی بینقص: فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن با ساختاری مرتب و منظم طراحی شده که کار با آن را آسان میکند.
- هدیه رایگان: همراه با تحقیق کمک ترمز و اجزای آن، یک پاورپوینت شکیل و حرفهای نیز به شما تقدیم میشود.
- آماده ارائه: تحقیق کمک ترمز و اجزای آن و پاورپوینت هدیه بهگونهای طراحی شدهاند که بدون نیاز به ویرایش، برای جلسات و ارائهها آماده باشند.
- مطالب بهروز و مفید: محتوای علمی تحقیق کمک ترمز و اجزای آن بهگونهای تدوین شده که فهم مطالب را برای شما آسانتر کند.
- قابلیت ویرایش آسان: فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن بهراحتی قابل تغییر و سفارشیسازی است.
- تضمین کیفیت: کیفیت تحقیق کمک ترمز و اجزای آن و پاورپوینت هدیه تضمینشده است و پشتیبانی کامل ارائه میشود.
بخشی از متن تحقیق کمک ترمز و اجزای آن :
دانلود تحقیق کمک پایان نامه با موضوع ترمز و اجزای آن
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 54
تحقیق کمک ترمز و اجزای آن
فهرست محتوا
پیشگفتار
اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند.
وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند. مکانیسمهای ترمز چرخ بر دو نوعند : کاسه ای و دیسکی. در ترمز کاسه ای فشار روغن، کفشکهای ترمز لنت کوبی شده را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ می فشارد. در ترمز دیسکی، فشار روغن لنتهای ترمز را به دیسکی چرخان می فشارد. اصطکاک بین کفشها یا لنت ترمزهای ساکن با کاسه یا دیسک چرخان منشا عمل ترمزگیری است که سبب کند شدن حرکت یا توقف چرخها می شود.
اگر راننده خیلی محکم ترمز بگیرد، بطوریکه چرخها قفل شوند، اصطکاک بین لاستیکها و سطح جاده از نوع جنبشی خواهد بود. اگر ترمز خیلی محکم گرفته نشود، چرخها به چرخیدن ادامه خواهند داد، در این حالت با اصطکاک ایستائی سروکار داریم؛ یعنی اصطکاک در آستانه حرکت که مقدار آن نیز از اصطکاک جنبشی بیشتر است. در صورتیکه چرخها قفل نشوند، خودرو پیش از توقف مسافت کمتری را می پیماید و زودتر متوقف می شود. اما ترمز را همواره باید چنان گرفت که چرخها در آستانه قفل شدن باشند. این اصل اساس کار سیستم ترمز قفل نشو یا ABS است. این سیستم مانع قفل شدن چرخها و سر خوردن لاستیکها در هنگام ترمزگیری شدید می شود. در نتیجه خودرو سریعتر، در فاصله کوتاهتر و با کنترل خوب متوقف می شود…
اجزای ترمز
شکل 4-1 اجزای ساده سیستم ترمز
شکل4-2 نحوه تقسیم فشار هیدرولیک بین چرخها
ترمز بوستری
شکل4-3 اساس کار بوستر خلئی ترمز
شکل4-4 ساختمان مجموعه پمپ اصلی و بوستر خلئی ترمز
ترمز کاسه ای
Leading and trailing shoe brakes :
شکل4-5 Leading and trailing shoe brakes
Duo-servo shoe brakes :
شکل4-6 Duo-servo shoe brakes
تنظیم کننده های خودکار ترمز کاسه ای
تنظیم کننده خودکار یکباری :
تنظیم کننده خودکار تدریجی :
ترمز دیسکی
شکل4-7 ترمز دیسکی و اجزای آن
تنظیم خودکار ترمز دیسکی
شکل4-8 تنظیم کننده خودکار ترمز دیسکی
ترمز ABS
نحوه عمل ترمز ABS
شکل4-9 سیستم ترمز ضد قفل نسه راهه.
Full-contact Disc brake
شکل4-10 نمونه باز شده و بسته Full-contact Disc brakes
لنتهای ترمز
مواد آلی (Organic) :
نیمه فلزی (Semi-metallic/sintered) :
فلزی (Metallic) :
سرامیکی (Ceramic) :
عملگرهای ترمز
میله بندی مکانیکی یا سیمی (Solid bar connection or Cable-operated )
شکل4-11 میله بندی مکانیکی عملگر ترمز
شکل4-12 مکانیزم سیمی بعنوان عملگر ترمز
عملگر هیدرولیکی تک مرحله ای (Single-circuit hydraulic ).
شکل4-13 عملگر هیدرولیکی تک مرحله ای
عملگر هیدرولیکی دو مرحله ای (Dual-circuit hydraulic)
شکل4-14 عملگر هیدرولیکی دو مرحله ای
عملگر هیدرولیکی-الکترونیکی (Brake-by-wire )
ترمزها چگونه کار می کنند؟
طرحی کلی از سیستم ترمز
دستگاه اهرمی
افزایش نیرو
سیستم هیدرولیکی
یک سیستم ساده ی هیدرولیکی
افزایش هیدرولیکی نیرو
اصطکاک
نیروی اصطکاک در برابر وزن
اصطکاک در ابعاد میکروسکوپی
یک ترمز ساده
ترمزهای دیسکی چگونه کار می کنند؟
ترمز دیسکی
قسمت های اصلی ترمز دیسکی
مکان ترمز دیسکی
بخش های ترمز دیسکی
بادگیرهای ترمز دیسکی
ترمزهای خود تنظیم
ترمز دیسکی خود تنظیم
ترمز های اضطراری
ترمز دستی
سرویس کردن ترمزها
لنت ترمز
ترمزهای ضد قفل
مکان ترمز های ضد قفل
بدست آوردن یک مفهوم کلی از ترمزهای ضد قفل:
پمپ وسوپاپ های ترمز ضد قفل
حسگرهای سرعت:
سوپاپ ها:
پمپ:
کنترل کننده:
ترمز ضد قفل هنگام عمل کردن:
انواع ترمزهای ضد قفل:
●ترمز ضد قفل با چهار کانال و چهار حسگر سرعت:
●سه کانال و سه حسگر:
●یک کانال و یک حسگر:
سیلندر ترمز و سوپاپهای ترکیبی چگونه کار می کنند ؟
کار سیلندر اصلی
چرا فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن بهترین انتخاب برای ارائههای شماست؟
در دنیای رقابتی امروز، یک ارائه حرفهای میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. **فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن** ابزاری ایدهآل برای نمایش محتوای شما به روشی استاندارد، زیبا و جذاب است. با استفاده از تحقیق کمک ترمز و اجزای آن، میتوانید تأثیری عمیق بر مخاطبان خود بگذارید و پیام خود را به شکلی کاملاً حرفهای منتقل کنید.
ویژگیهای برتر فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن:
- طراحی بینظیر: تحقیق کمک ترمز و اجزای آن با دقت و ظرافت طراحی شده تا تمامی نیازهای شما برای ارائههای تخصصی را برآورده کند.
- ساختار سازمانیافته: محتوای تحقیق کمک ترمز و اجزای آن به گونهای مرتب شده است که انتقال مفاهیم را ساده و موثر میسازد.
- جلوههای بصری خیرهکننده: استفاده از گرافیکهای مدرن و رنگبندی حرفهای، تحقیق کمک ترمز و اجزای آن را به انتخابی جذاب و متفاوت تبدیل کرده است.
- قابلیتهای متنوع: تحقیق کمک ترمز و اجزای آن برای جلسات کاری، پروژههای دانشگاهی و حتی آموزش به بهترین شکل قابل استفاده است.
- ویرایش آسان: تحقیق کمک ترمز و اجزای آن انعطافپذیری بالایی دارد و شما میتوانید به راحتی آن را بر اساس نیازهای خود شخصیسازی کنید.
چگونه با تحقیق کمک ترمز و اجزای آن بهترین ارائه را داشته باشید؟
فقط کافی است تحقیق کمک ترمز و اجزای آن را دانلود کنید و بلافاصله از طراحی آماده آن استفاده کنید. ساختار حرفهای و استاندارد این فایل به شما کمک میکند تا بدون صرف زمان اضافی، اسلایدهای جذابی برای ارائههای خود آماده کنید.
تحقیق کمک ترمز و اجزای آن برای تمامی کاربران:
فرقی نمیکند دانشجو هستید، معلم یا متخصص؛ تحقیق کمک ترمز و اجزای آن ابزار مناسبی برای ارائه محتوای شما به روشی حرفهای است. این فایل با صرفهجویی در وقت، کیفیت ارائه شما را بهبود میبخشد و تأثیرگذاری بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد میکند.
تضمین کیفیت و پشتیبانی:
تحقیق کمک ترمز و اجزای آن براساس بازخورد کاربران واقعی طراحی شده و تمامی نیازهای شما را در نظر گرفته است. تیم ما کیفیت این محصول را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی کامل ارائه میدهد.
همین حالا فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن را دریافت کنید:
اگر به دنبال تجربه یک ارائه متفاوت و حرفهای هستید، تحقیق کمک ترمز و اجزای آن بهترین گزینه برای شماست. این فرصت را از دست ندهید و با چند کلیک ساده، فایل تحقیق کمک ترمز و اجزای آن را دانلود کنید و ارائهای بینظیر داشته باشید.
شماره پشتیبانی برای ارسال اس ام اس : 09054791747