دانلود شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه همراه با هدیه ویژه پاورپوینت!
یک پیشنهاد بینظیر برای شما!
با دریافت فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه، یک پاورپوینت حرفهای و جذاب را کاملاً رایگان از ما هدیه بگیرید.
چرا شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه بهترین انتخاب شماست؟
- 233 صفحه استاندارد: فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه شامل 233 صفحه منظم و آماده استفاده است.
- مورد تأیید علمی: فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه بر اساس استانداردهای دانشگاهی تدوین شده و برای پروژههای علمی مناسب است.
- طراحی بینقص: فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه با ساختاری مرتب و منظم طراحی شده که کار با آن را آسان میکند.
- هدیه رایگان: همراه با شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه، یک پاورپوینت شکیل و حرفهای نیز به شما تقدیم میشود.
- آماده ارائه: شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه و پاورپوینت هدیه بهگونهای طراحی شدهاند که بدون نیاز به ویرایش، برای جلسات و ارائهها آماده باشند.
- مطالب بهروز و مفید: محتوای علمی شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه بهگونهای تدوین شده که فهم مطالب را برای شما آسانتر کند.
- قابلیت ویرایش آسان: فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه بهراحتی قابل تغییر و سفارشیسازی است.
- تضمین کیفیت: کیفیت شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه و پاورپوینت هدیه تضمینشده است و پشتیبانی کامل ارائه میشود.
بخشی از متن شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه :
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
چکیده
بیش از یک قرن است که متخصصان علوم رفتاری در پی تشخیص و درمان کودکانی هستند تا دچار نارسایی در یادگیری هستند. در سال 1950 روانشناسان و متخصصان آموزش ویژه به گروه خاصی از دانشآموزان که موسوم به اختلال یادگیری میباشند دارای ویژگیهایی از قبیل : ظاهری عادی، هوش نسبتاً طبیعی، فاقد مشکلات خاص گفتار، رفتار، خلق و شناخت میباشند لیکن وقتی به مدرسه میروند در فرایند یادگیری خواندن و نوشتن، حساب و مفاهیم به طور جدی با مشکلات مواجهه میباشند.
سهم روانشناسان در بررسی و تحقیق اختلالات یادگیری ، اساساً در محدودهی ارزیابی تشخیص به مشاهده مشاور بوده است و در این رابطه مواردی چون اختلالات ادراکی، رفتار تکانشی، رفتار بیوقفه، تکرار غیرارادی، و زیاده فعالی را برای مطالعه این افراد مورد توجه قرار دادهاند.
بسیاری از متخصصان بر این باورند که علل اساسی و عمده اختلالات یادگیری آسیبدیدگی جزئی یا شدید مغزی و صدمه وارده به دستگاه عصبی مرکزی است از نظر کلمنتس (1966) ویژگیهای چون تحرک بیش از حد، ناتواناییهای ادراکی، حرکتی ـ نارساییهای عاطفی و ناهماهنگیهای کلی، اختلالات توجه (فراخنای کوتاه توجه، حواسپرتی، تکرار غیرعادی) بیاختیاری، اختلالاهای حافظه و تفکر و اختلالات ویژه در یادگیری ، حساب کردن ، اختلالهای تکلم و شنوایی، نشانههای نامعلوم عصبی، بینظمی در فعالیتهای الکتریکی مغز (EEG) را در چنین کودکان، نشانههایی از اختلالات یادیگری میدانند.
با توجه به مطالب ارائه شده هدف پژوهش حاضر، شناسایی کودکان دارای اختلالات یادگیری در سالهای قبل از ورود به مدرسه میباشد. برای این منظور گروه نمونهای به حجم 100 نفر (50 نفر کودک عادی و 50 نفر کودک L.D) دختر و پسر که در مقطع ابتدایی شهر تهران مشغول به تحصیل بوده، با روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. نتایج نشانگر آن بود که از نظر فراوانی و درصد، کودکان مبتلا به اختلال یادگیری نسبت به کودکان عادی دیرتر از سن طبیعی به تواناییهایی در زمینه رشد میرسند امّا بر اساس آزمون آماری x2 این تفاوت فقط در مورد تشخیص رنگها معنادار بود.
واژه های کلیدی: اختلال یادگیری، کودکان پیش دبستانی، اختلال رشد، عوامل ژنتیک
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
فهرست مطالب
چکیده 1
فصــل اول : 3
کلیات پژوهش 3
مقدمه : 3
بیان مسئله : 8
اهمیت پژوهش : 12
فرضیههای پژوهش : 15
تعریف مفاهیم : 16
کودکان دارای اختلالات یادگیری: 16
تعریف عملیاتی : 16
ناتوانی یادگیری: 17
تعریف عملیاتی : 17
کودک پیشدبستانی : 18
فصــل دوم 18
اختلالات یادگیری: 18
تعاریف اختلالات یادگیری 20
1- اختلال یادگیری به خاطر اختلال در کارکرد عصبی و آسیب مغزی ؛ 21
2- اختلال یادگیری به مثابه نمونه کلی رشد ناهمطراز: 21
3- اختلال یادگیری به مثابه اختلال در قوای ذهنی مربوط به یادگیری : 22
4- اختلال یادگیری به مثابه اختلاف بین توان بالقوه قابلیت ارتقاء فردک 22
6- اختلال یادگیری در ارتباط با مغز و کودکان استثنائی : 23
تعاریف مختلف نارسائیهای ویژه در یادگیری: 27
طبقهبندی ویژگیهای کودان با اختلال یادگیری : 33
1اختلال رشدی : 34
اختلال توجه: 35
اختلال یادگیری تحصیلی : 36
بررسی نظریههای پیشین اختلالات یادگیری : 37
نظریههای مربوط به اختلال یادگیری : 51
1- نظریههای دیداری ـ حرکتی 52
2- نظریههای کوتاهی دامنه توجه : 53
3- تئوری غلبه طرفی مغز: 55
4- نظریه ضایعات ضعیف مغز: 58
5- نظریه تأخیر در رشد: 59
شیوع اختلال یادگیری : 61
سبب شناسی : 64
1 عوامل ارگانیکی و زیستی: 65
2 عوامل ژنتیکی : 67
3 عوامل درونی : 68
4 عوامل محیطی : 70
5 عوامل آموزشی : 73
رشد شناختی : 74
هوش و پیشرفت: 80
سازگاری اجتماعی : 84
نابهنجاریهای محیط، عقبماندگی ذهنی، و یا پریشانیهای عاطفی: 85
آشفتگیهای عاطفی دوران کودکی : 86
ویژگیهای شخصیتی و رفتاری کودکان دارای اختلالات یادگیری: 88
مشکلات تشخیصی و رفتاری کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری : 91
اولیاء دانشآموزان ناتوان در یادگیری 97
نارسائیهای ویژه در یادگیری و بزهکاری 100
راهبردهای رویاروی در کودکان با نیازهای ویژه : 101
1 کودکان با محدودیت شناختی: 101
2 کودکان با مشکلات رفتاری و هیجانی شدید: 101
3 کودکان با نقص جسمی: 102
شیوههای حل مسأله و راهبردهای در کودکان دارای مشکلات یادگیری: 102
مشکل تعریف : 104
دقت انتخابی : 107
بیش جنبی و حواسپرتی: 107
ارزشیابی رفتاری: 111
ترکیب حسی ، حرکتی 114
رشد و تکامل حرکتی: 118
اصول رشد تکامل حرکتی : 120
رابطه هوش با مهارتهای ادراکی : 121
اصول مهارتهای حرکتی 124
ادراک و فرایند ادراکی ـ حرکتی : 130
رفتار حرکتی : 132
سالهای کودکی : زبان و رشدشناختی (زبان و ارتباط) 134
مشکلات زبان گفتاری : 138
تاریخچه نقص توجه همراه با بیش فعالی (ADHD) 141
اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه 144
عوامل روانی ـ اجتماعی 147
ملاکهای تشخیص برای اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه 149
بیش فعالی : 150
تکانشگری: 150
علل افت تحصیلی 153
کاستی توجه در کودکان پرجنب و جوش 154
اختلال بیش فعالی با نقص توجه : 156
ناتوانیهای سرعت ادراکی : 157
دقت و توجه درکودکان دارای ناتوانائیهای یادگیری: 159
تشخیص درمان ناتوانائیهای یادگیری : 162
درمانهای آموزشی 167
1- آموزش وظیفهای یا مهارتی : 167
2- آموزش توانایی و یا فرآیندی: 167
3 آموزش فرایندی ـ وظیفهای : 167
4 شیوههای درمان رفتاری و شناختی: 168
پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران : 168
تاریخچه آموزشی و توان بخشی دانشآموزان مبتلا به ناتوانائیهای یادگیری در ایران : 186
پژوهش انجام شده در ایران : 187
نارسایی در یادگیری: 187
فصــل سوم 194
روش پژوهش 194
طرح پژوهش : 194
جامعه آماری 194
نمونه روش نمونهگیری 195
ابزار اندازهگیری پژوهش : 195
روش اجرا: 196
روش تحلیل آماری دادهها: 196
فصــل پنجم 198
بحث و نتیجهگیری 198
بحث و نتیجهگیری: 198
محدودیتهای پژوهش: 204
پیشنهادها : 205
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه
فهرست منابع فارسی 207
چرا فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه بهترین انتخاب برای ارائههای شماست؟
در دنیای رقابتی امروز، یک ارائه حرفهای میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. **فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه** ابزاری ایدهآل برای نمایش محتوای شما به روشی استاندارد، زیبا و جذاب است. با استفاده از شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه، میتوانید تأثیری عمیق بر مخاطبان خود بگذارید و پیام خود را به شکلی کاملاً حرفهای منتقل کنید.
ویژگیهای برتر فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه:
- طراحی بینظیر: شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه با دقت و ظرافت طراحی شده تا تمامی نیازهای شما برای ارائههای تخصصی را برآورده کند.
- ساختار سازمانیافته: محتوای شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه به گونهای مرتب شده است که انتقال مفاهیم را ساده و موثر میسازد.
- جلوههای بصری خیرهکننده: استفاده از گرافیکهای مدرن و رنگبندی حرفهای، شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه را به انتخابی جذاب و متفاوت تبدیل کرده است.
- قابلیتهای متنوع: شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه برای جلسات کاری، پروژههای دانشگاهی و حتی آموزش به بهترین شکل قابل استفاده است.
- ویرایش آسان: شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه انعطافپذیری بالایی دارد و شما میتوانید به راحتی آن را بر اساس نیازهای خود شخصیسازی کنید.
چگونه با شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه بهترین ارائه را داشته باشید؟
فقط کافی است شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه را دانلود کنید و بلافاصله از طراحی آماده آن استفاده کنید. ساختار حرفهای و استاندارد این فایل به شما کمک میکند تا بدون صرف زمان اضافی، اسلایدهای جذابی برای ارائههای خود آماده کنید.
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه برای تمامی کاربران:
فرقی نمیکند دانشجو هستید، معلم یا متخصص؛ شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه ابزار مناسبی برای ارائه محتوای شما به روشی حرفهای است. این فایل با صرفهجویی در وقت، کیفیت ارائه شما را بهبود میبخشد و تأثیرگذاری بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد میکند.
تضمین کیفیت و پشتیبانی:
شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه براساس بازخورد کاربران واقعی طراحی شده و تمامی نیازهای شما را در نظر گرفته است. تیم ما کیفیت این محصول را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانی کامل ارائه میدهد.
همین حالا فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه را دریافت کنید:
اگر به دنبال تجربه یک ارائه متفاوت و حرفهای هستید، شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه بهترین گزینه برای شماست. این فرصت را از دست ندهید و با چند کلیک ساده، فایل شناسایی شاخصهای پیشبینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه را دانلود کنید و ارائهای بینظیر داشته باشید.
شماره پشتیبانی برای ارسال اس ام اس : 09054791747