ارائهی پاورپوینت اخلاق و عرفان – تجربهای خاص و متمایز!
پاورپوینتی حرفهای و متفاوت:
فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان شامل 60 اسلاید جذاب و کاملاً استاندارد است که برای چاپ یا ارائه در PowerPoint آماده شدهاند.
ویژگیهای برجسته فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان:
- طراحی خلاقانه و حرفهای: فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان به شما این امکان را میدهد که مخاطبان خود را با یک طراحی خیرهکننده جذب کرده و پیام خود را به بهترین شکل انتقال دهید.
- سادگی در استفاده: اسلایدهای پاورپوینت اخلاق و عرفان به گونهای طراحی شدهاند که استفاده از آنها بسیار آسان باشد و نیاز به تنظیمات اضافی نداشته باشید.
- آماده برای ارائه: تمامی اسلایدهای پاورپوینت اخلاق و عرفان با کیفیت بالا و بدون نیاز به ویرایش، آماده استفاده هستند.
کیفیت تضمینشده با دقت بالا:
فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان با رعایت بالاترین استانداردهای طراحی تولید شده است. بدون نقص یا بهمریختگی، تمامی اسلایدها آماده برای یک ارائه بینقص و حرفهای هستند.
نکته مهم:
هرگونه تفاوت احتمالی در توضیحات ممکن است به دلیل نسخههای غیررسمی باشد. نسخه اصلی پاورپوینت اخلاق و عرفان با دقت و حرفهای تنظیم شده است.
همین حالا فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان را دانلود کنید و ارائهای حرفهای و تأثیرگذار داشته باشید!
بخشی از متن پاورپوینت اخلاق و عرفان :
واژه «عرفان » مانند هم خانواده اش «معرفت » در لغت به معنی شناختن است ولی دراصطلاح، به شناخت ویژه ای اختصاص یافته که از راه حس و تجربه یا عقل و نقل حاصل نمی شود، بلکه از راه شهود درونی و یافت باطنی حاصل می گردد.
روح «عرفان » در اعماق جان همه انسانها وجود دارد. انسانها در عرصه این جهان همانند ذرات رها شده در فضایند که انرژیهای نهفته ای در درون خود برای پرواز به جهان لایتناهی بالا را دارند، ولی جاذبه های زمینی آنان را به حضیض جهان طبیعت می کشاند و حرکتی سقوطی و انحطاط آور در ایشان پدید می آورد و این، حدیث نفس انسانهاست که دامن همت از آلودگی های حیوانی بر گرفته و به سوی آفاق نورانی ملکوت پر گشانند و در مسیر تکامل خود و نزدیک شدن به مبدا همه زیبائیها، وقدرتها و سرچشمه کمالها و در یک کلمه، به سوی «الله » آغاز کنند. و برای این که انسانها در پیمودن این راه دچار خطا و انحراف نشوند و در جهت ضد آن قدم برندارند، و در بن بست تنگ ماده سرخورده نگردند، خداوند خود توسط پیامبران راه شناخت و عرفان واقعی را به آنها نشان داده است. این است که عرفان در همه ادیان آسمانی وجود دارد و یکی از مشترکات ادیان آسمانی، همین «عرفان » و توجه به امور معنوی است.
اسلام که کامل ترین ادیان آسمانی است، در زمینه عرفان نیز بسی غنی تر و جامع تر ووسیع تر است، زیرا اسلام بیشتر از هر دین دیگر روابط انسان را با خودش، با جهان وبا خدا بیان کرده و هم به تفسیر و توضیح هستی پرداخته است. همچنان که اسلام درتمام معارف و تعالیم خود استقلال دارد، در عرفان نیز این چنین است. به این معنی:«عرفان » مانند سایر بخش های اسلام از قرآن کریم و سنت نبوی و سیره ائمه معصومین علیهم السلام سرچشمه گرفته است نه آن که از سایر ادیان و مکاتب اقتباس شده باشد و وجودمشابهت بین عرفان اسلامی و سایر عرفانها دلیل اقتباس از آنها نیست چنان که مشابهت شریعت اسلام با سایر شرایع آسمانی به معنی اقتباس اسلام از آنها نمی باشد.
بنابراین «عرفان » در اسلام مانند سایر بخش های آن اصالت دارد و باید در هرشرائط، اصالت آن حفظ شود.
«پس اصالت داشتن عرفان اسلامی به معنای صحت هر آنچه در میان مسلمانان به نام «عرفان » و «تصوف » نامیده می شود، نیست. چنان که هرگونه عقیده یا رفتاری را که در میان هر گروهی از منسوبان به اسلام یافت می شود، نمی توان به اسلام نسبت داد.به هر حال، ما در عین اعتراف به وجود عرفان اصیل اسلامی -عرفانی که مرتبه عالی آن را پیغمبر اکرم(ص) و جانشینان راستین آن حضرت داشتند- وجود عناصر بیگانه را درمیان عرفا و متصوفه مسلمان انکار نمی کنیم و بسیاری از آراء نظری و شیوه های رفتاری طوائفی از متصوفان را قابل مناقشه می دانیم » (1) .
پس عرفان برخاسته از اسلام، عرفان خاصی است که به اسلام اختصاص دارد و با قید«اسلامی » مشخص می گردد و با تصوف و صوفیگری فرق اساسی دارد. عرفان در اسلام به معنی خداشناسی و شناختن پیامبر و امام و ترک محرمات و اتیان واجبات است.
نخستین اصل «عرفان اسلامی » معرفه الله و خداشناسی است که به این معنی: اولین شرط اساسی پیمودن راه حق و رسیدن به مقصود اصلی، معرفت و شناخت «الله » است.
امیرمومنان علی(ع) در نهج البلاغه در اولین خطبه می فرماید:
(اول الدین معرفته و کمال معرفته التصدیق به و کمال التصدیق به توحیده وکمال توحیده الاخلاص له و کمال الاخلاص له نفی الصفات عنه، لشهاده کل صفه انها غیرالموصوف و شهاده کل موصوف انه غیر الصفه).
«سرآغاز دین معرفت خداست (به این معنی ریشه تمام مسائل مذهبی به عقائد بازمی گردد و تمام عقائد، از معرفت و شناسائی خدا و صفات او سرچشمه می گیرد،بنابراین سرآغاز تمام تعالیم دینی همان خداشناسی است) و کمال معرفتش تصدیق ذات او، و کمال تصدیق ذاتش توحید و شهادت بر وحدانیت او است و کمال توحید و شهادت بر وحدانیتش اخلاص است و کمال اخلاصش آن است که او را از صفات ممکنات پیراسته دارند. زیرا هر صفتی گواهی می دهد که غیر از موصوف است و هر موصوفی شهادت می دهدکه غیر از صفت است ».
«فمن وصف الله سبحانه فقد قرنه و من قرنه فقد ثناه و من ثناه فقد جزاه و من جزاه فقد جهله و من جهله فقد اشار الیه..».
«آن کس که خدا را (به صفات ممکنات) توصیف کند، وی را به چیزی مقرون دانسته وآن کس که وی را مقرون به چیزی قرار دهد، تعدد در ذات او قائل شده، و هرکس تعدددر ذات او قائل شود، اجزائی برای او تصور کرده و هرکس اجزائی برای او قائل شود،وی را نشناخته است و کسی که نسبت به خدا جاهل شد، البته به او اشاره هم می کند وکسی که او را مورد اشاره قرار دهد، او را تحدید کرده و کسی که او را محدود کند،او را قابل شمارش کرده است… ». این بود قسمتی از آن خطبه. (2)
این خطبه بدیع ترین بیانی است که بهتر از آن درباره توحید دیده نشده است وخلاصه فراز اول آن این است که: برگشت کامل ترین مراحل معرفت خدا، به بازداری زبان از توصیف او است و محصل قسمت دوم آن یعنی جمله : «فمن وصف الله فقد قرنه…»که متفرع بر قسمت اول است، این است که اثبات صفات برای خدا مستلزم اثبات وحدت عددی است برای او، و وحدت عددی ملازم با محدودیت است و خدای تعالی اجل از آن است که در حد بگنجد.
پس، از این دو مقدمه نتیجه گرفته می شود که: کمال معرفت خدای تعالی پی بردن به این است که وحدتش مانند وحدت موجودات عددی نیست و برای وحدت او معنای دیگری است و مراد امام از ایراد این خطبه همین نتیجه است (3) .
مرحوم «صدوق » در کتاب «معانی الاخبار» به سند خود از «ابی المقدام »فرزند «شریح ابن هانی » از پدرش شریح نقل کرده است که در جنگ جمل عربی ازمیان لشگریان برخاست و گفت: ای امیرمومنان آیا اعتقاد شما این است که خدا یکی است؟
این را گفت مردم بر او پرخاش کردند و گفتند: ای اعرابی مگر نمی بینی امام در این ایام با چه گرفتاریها مواجه است؟! در چنین شرائطی چه جای اینگونه سوالات است؟!
امام فرمود: بگذارید جواب خود را بگیرد و نسبت به خدای خود معرفتی حاصل کند اواز ما همان را می خواهد که ما آن را از دشمن می خواهیم (یعنی همه رنجهای ما برای این است که دشمنان ما به خدا آشنا شوند) آنگاه رو به اعرابی کرده فرمود: ای اعرابی: «ان القول فی «ان الله واحد» علی اربعه اقسام: فوجهان منها لایجوزان علی الله عزوجل و وجهان یثبتان فیه …» : «گفتن این که «خداوند واحداست » بر چهار وجه است که دو وجه آن غلط و دو وجه دیگرش صحیح است اما آن دووجهی که جایز نیست بر خدا اطلاق شود، یکی این است که کسی بگوید: خدا واحد است ومقصودش از واحد، واحد عددی باشد و این صحیح نیست زیرا چیزی که دوم برایش نیست،داخل در اعداد نمی شود و لذا می بینید که قرآن مجید گویندگان: «ثالث ثلاثه » راکافر خوانده. دیگر این که کسی بگوید: خدا یکی از همین مردم است و مرادش این باشد که خداوند نوعی از این جنس است. این نیز باطل است چون خدا را به خلق تشبیه کردن است و پروردگار ما بزرگتر از آن است که برای او شبیهی باشد. اما آن دو نحووحدتی که برای خدا ثابت است یکی این است که کسی بگوید خدا واحد است و در اشیاءعالم مانندی ندارد و این درست است چون پروردگار همینطور است. دیگر این که گفته شود خداوند احدی المعنی است یعنی نه در خارج و نه در عقل و نه در وهم قابل هیچ گونه انقسامی نیست، این هم درست است زیرا خداوند ما همینطور است (4) .
و همچنین سرآغاز علم و دانش نیز «خداشناسی » است. چنان که در روایت آمده است که امام صادق(ع) فرمود:
«وجدت علم الناس کله فی اربع: اولها ان تعرف ربک….» (5) .
«همه علوم مردم را درچهار چیز یافتم: اول آنها این است که پروردگار خود رابشناسی ».
یکی از دانشمندان غرب گفته است: «احساس عرفانی، شاه فنر تحقیقات علمی است »سرآغاز خداپرستی و عبادت نیز خداشناسی است و اساس خداشناسی یکتاشناسی است ونظام یکتاشناسی سلب صفات ممکنات از او است.
روش شناخت خدا
در قرآن کریم می خوانیم:
(سنریهم آیاتنا فی الافاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق اولم یکف بربک انه علی کل شی شهید) (6) .
«ما به زودی آیات و نشانه های خود را در اطراف جهان و در درون جانشان به آنهانشان می دهیم تا آشکار گردد که او حق است. آیا کافی نیست که او بر همه چیز شاهدو گواه است ».
آیات آفاقی: همچون آفرینش خورشید و ماه و ستارگان با نظام دقیقی که بر آنهاحاکم است و آفرینش انواع جانداران و گیاهان و کوهها و دریاها با عجائب وشگفتیهای بی شمارش و موجودات گوناگون اسرارآمیزش که هر زمان اسرار تازه ای ازخلقت آنها کشف می شود و هر یک آیه و نشانه بر حقانیت ذات پاک او است.
آیات انفسی : همچون آفرینش دستگاههای مختلف جسم انسان و نظامی که بر ساختمان حیرت انگیز مغز و حرکات منظم قلب و عروق و بافتها و استخوانها و از همه بالاتراسرار و شگفتیهای روح انسان می باشد که هر گوشه ای از آن کتابی از معرفت پروردگارو خالق جهان است.
به حکم آیه فوق، سه طریق برای خداشناسی وجود دارد:
1 – پی بردن به وجود حق از راه مشاهده نشانه های آفاقی (عالم طبیعت) است وتمام آیات و نشانه های «الله » است. این، طریق عامه مردم است و اکثر مردم ازآیات انفسی غافلند.
ساختمان با شکوهی را می بینیم که هرکدام از درب و پنجره و شیشه آن با وضع مرتب و منظمی در جای مخصوص به خود قرار گرفته، از دیدن این بنا و نظم و ترتیبی که درساختمان آن به کار رفته، عقل انسان حکم
چرا پاورپوینت اخلاق و عرفان بهترین انتخاب برای ارائههای شماست؟
در دنیای رقابتی امروز، ارائهای جذاب و حرفهای میتواند تأثیر بزرگی در جلب توجه مخاطبان داشته باشد. فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان با طراحی منظم، زیبا و استاندارد به شما کمک میکند تا محتوای خود را به شیوهای خیرهکننده و اثرگذار ارائه دهید. این فایل با جزئیات دقیق و ساختار حرفهای، ابزاری مطمئن برای موفقیت در ارائههای شماست.
ویژگیهای برتر فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان:
- طراحی بینقص و خلاقانه: تمام جزئیات پاورپوینت اخلاق و عرفان با دقت طراحی شدهاند تا نیازهای ارائههای تخصصی شما را برآورده کند.
- ساختاری ساده و منظم: محتوا در پاورپوینت اخلاق و عرفان به گونهای سازماندهی شده که بهراحتی خوانده شود و مفاهیم به صورت شفاف انتقال یابد.
- جلوههای بصری منحصربهفرد: استفاده از رنگهای هماهنگ و گرافیکهای حرفهای، فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان را از سایر فایلها متمایز میکند.
- کاربرد گسترده: پاورپوینت اخلاق و عرفان برای جلسات کاری، پروژههای علمی و حتی تدریس بسیار مناسب است.
- امکان ویرایش آسان: پاورپوینت اخلاق و عرفان به شما اجازه میدهد تغییرات دلخواه خود را با سرعت و سهولت اعمال کنید.
چطور با پاورپوینت اخلاق و عرفان بهترین نتیجه را کسب کنید؟
برای داشتن یک ارائه حرفهای و بدون نقص، کافی است پاورپوینت اخلاق و عرفان را دانلود کرده و به کار ببرید. این فایل آماده به شما امکان میدهد که تنها با چند کلیک ساده، اسلایدها را مطابق نیاز خود تغییر دهید و از طراحی حرفهای آن بهرهمند شوید.
انتخابی عالی برای همه کاربران:
فرقی نمیکند که دانشجو، مدرس یا متخصص باشید؛ پاورپوینت اخلاق و عرفان به شما کمک میکند تا محتوای خود را به شکلی ساده و حرفهای ارائه دهید. با صرفهجویی در زمان، کیفیت ارائه شما ارتقا مییابد و مخاطبان تحت تأثیر قرار میگیرند.
چرا به ما اعتماد کنید؟
پاورپوینت اخلاق و عرفان با توجه به نیازهای واقعی کاربران طراحی شده است. تیم ما با بررسی بازخوردها محصولی ارائه کرده که از نظر محتوا و طراحی بینقص است. ما تضمین میکنیم که فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان شما را ناامید نخواهد کرد و در صورت نیاز، پشتیبانی کامل ارائه میدهیم.
همین حالا فایل پاورپوینت اخلاق و عرفان را دانلود کنید:
اگر به دنبال ارائهای متمایز، حرفهای و تأثیرگذار هستید، پاورپوینت اخلاق و عرفان همان چیزی است که نیاز دارید. فرصت را از دست ندهید و همین حالا آن را دریافت کنید تا یک تجربه خاص و فراموشنشدنی داشته باشید.
شماره پشتیبانی برای ارسال اس ام اس : 09054791747